شناسهٔ خبر: 67657508 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سرقت های سریالی مردی که از مرگ گریخت

مرد قاچاقچی که در یک قدمی اعدام بود با نوشتن توبه‌نامه از مجازات مرگ گریخت اما پس از آزادی از زندان،‌ راه دزدی را در پیش گرفت.  

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین - حوادث: این مجرم سابقه‌دار که شاهین نام دارد مدتی پس از آزادی از زندان تصمیم به گوشی‌قاپی گرفت و برای اجرای نقشه‌های سرقت به سراغ یکی از دوستانش رفت. آنها سوار بر موتورسیکلت، راهی خیابان‌ها می‌شدند با شناسایی افرادی که سرگرم حرف زدن با موبایلشان بودند، در چشم بر هم زدنی گوشی آنها را می‌قاپیدند. سرقت‌های این باند دو نفره ادامه داشت تا اینکه دو شب قبل ماموران گشت پلیس به آنها که پلاک موتورشان را مخدوش کرده بودند، مشکوک شدند و در جریان تعقیب و گریز خیابان و با شلیک گلوله موفق به دستگیری سارقان شدند. شاهین که در جریان فرار از دست پلیس به صورت سطحی مجروح شده بد، پس از بهبودی به شعبه ششم دادسرای وی‍ژه سرقت منتقل شد و حالا در گفت و گو با همشهری از جزییات سرقت هایشان می گوید.

با چه شگردی سرقت می کردید؟

سوار بر موتور می شدیم و به خیابان های شمال، شمال غرب و شمال شرق می رفتیم. به محض شناسایی فردی که در حال صحبت با گوشی موبایلش یا چک کردن آن بود به سمتش می رفتیم. در یک چشم بهم زدن گوشی موبایلش را می قاپیدیم و فرار می کردیم.

چند وقت است که با این شیوه، سرقت می کنید؟

یکی دو ماهی می شود.

با همدستت نسبتی داری؟

نه دوست و بچه محلم است. البته او هم با شلیک گلوله پلیس زخمی شده و هم اکنون در بیمارستان بستری است. درواقع او فریبم داد که پایم در دنیای سارقان باز شد.

چطور فریبت داد؟

من تازه از زندان آزاد شده بودم و نتوانستم کار مناسبی پیدا کنم. دوستم حسین زیر پایم نشست و گفت بیا برویم سرقت. به من اطمینان داد که دستگیر نمی شویم. می گفت با این پرونده سیاهی که داری،‌جایی برایت کار پیدا نمی شود. می گفت تمام تحصیلکرده ها بیکار هستند و در جست و جوی کار. آنقدر این حرف ها را در گوشم تکرار کرد که وسوسه شدم با او راهی سرقت شوم.

چرا پرونده ات سیاه است؟

چون از یک قدمی مرگ به زندگی برگشته ام. قرار بود اعدام شوم اما قسمت بود که زنده بمانم.

بیشتر توضیح بده، چرا قرار بود اعدام شوی؟

به جرم قاچاق مواد مخدر. اواخر سال 91 بود که افتادم در کار خرید و فروش مواد مخدر. چون خودم شیشه مصرف می کردم و برای تامین هزینه مواد،‌نیاز به درآمد بالا داشتم. آن زمان شیشه می خریدم و توزیع می کردم که اوایل سال 92 به جرم حمل دو کیلو شیشه دستگیر شدم. مدتی بعد در دادگاه انقلاب پای میزمحاکمه رفتم و حکم اعدامم صادر شد. سال گذشته درحالیکه 10 سال از دوران محکومیتم و زندگی در زندان می گذشت، توبه نامه نوشتم و درخواست عفو کردم. درخواستم در کمیسیون عفو و بخشودگی مورد رسیدگی قرار گرفت و عفو شامل حالم شد. به این ترتیب بود که از پرتگاه مرگ به زندگی برگشتم، حکم اعدامم شکسته و به 30 سال حبس تبدیل شد.

چه شد که از زندان آزاد شدی؟

اواخر پارسال یکی از بستگانم،‌برایم وثیقه 5 میلیاردی گذاشت و من از زندان آزاد شدم.

اما درس عبرت نگرفتی و باز به سمت خلاف کشیده شدی؟

سرش را پایین می اندازد و ادامه می دهد: درسته. اما این بار می خواهم توبه واقعی کنم.از زندگی در زندان خسته شده ام و باورم نمی شود که دوباره باید، به زندان برگردم. من موفق شدم مواد را ترک کنم، دور خلاف را هم خط خواهم کشید.

روز حادثه چرا از دست پلیس فرار کردید؟

چون ترسیده بودیم. دوست نداشتم دوباره به زندان برگردم. البته در بین راه از دوستم که راکب بود، خواستم توقف کند اما او راضی نشد. با حرکات مارپیچ و خطرناک به راهش ادامه می داد تا اینکه پلیس اقدام به تیراندازی هوایی و سپس به سمت ما شلیک کرد تا اینکه زخمی شده و ناچار به توقف شدیم.

نظر شما