شناسهٔ خبر: 67657472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه:

روزانه ۶۵۰ تن پسماند در ارومیه تولید می‌شود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: روزانه از سطح شهر ارومیه ۶۵۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، هادی بصاری امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در برنامه رادیویی با توجه به آمادگی سازمان مدیریت پسماند برای برگزاری مراسمات و تجمعات عزاداری ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار کرد: برای پاکسازی و تنظیف شهری و همچنین پخت و پخش نذری از سوی سازمان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: از شهروندان درخواست می‌کنیم در خصوص عدم رهاسازی ظروف یکبار مصرف نذور شهروندان در معابر توجه کافی داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: این سازمان برای حفظ پاکیزگی محیط و شهر کیسه‌های زباله در بین هیئات مذهبی توزیع می‌کند.

بصاری در خصوص مطالبات شهروندان برای جابجایی باکس‌های زباله ادامه داد: جای‌گذاری باکس‌ها از سالیان دور در مناطق و معابر اصلی شهر انجام گرفته و برای پاکیزگی محیط شهروندان زباله‌های خود را به آنجا می‌ریزند.

وی تصریح کرد: زباله‌های بافت مرکزی شهر رأس ساعت ۲۱ و زباله‌های سایر مناطق نیز به صورت روزانه از صبح ساعت ۸ تا ساعت ۱۳ انجام می‌گیرد و شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

بصاری عنوان کرد: مخازن زباله نیز در تابستان موجبات برخی نارضایتی‌هایی می‌شود و نباید زباله‌های خانگی را به باکس‌ها ریخته شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: در ارومیه به‌طور روزانه ۶۵۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود و جمع‌آوری پسماندهای خانگی و عمرانی در محدوده شهری بر عهده شهرداری و در راه‌های روستایی و جاده‌های خارج از محدوده شهری بر عهده دهیاران و اداره راهداری است.

بصاری افزود: با توجه به انباشت زباله و نخاله‌های ساختمانی در ورودی‌های شهر در محدوده بیرون از شهر، شهرداری با توجه به ورود مهمانان از این مسیرها اقدام به رفت و روب و جمع‌آوری پسماند اقدام می‌کند.

وی عنوان کرد: در سطح شهر چهار محل مجاز تخلیه نخاله‌های ساختمانی وجود دارد که شهروندان باید به این اماکن برای تخلیه نخاله‌های خود مراجعه کنند.

نظر شما