شناسهٔ خبر: 67656516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر ورزش و جوانان:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خراسان جنوبی در اولویت است

وزیر ورزش و جوانان گفت: اولویت و رهاورد سفر به خراسان جنوبی کمک به توسعه ورزش استان و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، کیومرث هاشمی عصر امروز _شنبه بیست و سوم تیر_ در نشست جمع‌بندی برنامه‌های سفر یک روزه خود به خراسان جنوبی که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، هاشمی رئیس مجمل نمایندگان استان و تعدادی از مدیران ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های خراسان جنوبی حضور داشتند، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت آیت الله رئیسی و همراهانش اظهار کرد: حل مسائل و مشکلاتی که امروز از سوی متولیان ورزش خراسان جنوبی بیان شد، در دست اقدام است.

وی خواستار آن شد که حداکثر ظرف یک هفته آینده در تهران جلسه‌ای با حضور مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار شود تا موارد مورد نظر بررسی شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه مشکلات پروژه‌های ورزشی خراسان جنوبی را مورد به مورد پیگیری می‌کنیم، تا دغدغه‌های موجود رفع شود، افزود: وظیفه خودمان می‌دانیم که مشکلات مطرح شده در استان را رفع کنیم.

وی با ابراز امیدواری بر اینکه تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در هفته دولت افتتاح شوند، افزود: تعداد پروژه‌های نیمه تمام خراسان جنوبی رقم قابل قبولی است و این استان نسبت به بقیه استان‌ها وضعیت بدی ندارد اما در جلسه هفته آینده در تهران تصمیم لازم گرفته خواهد شد تا بخش زیادی از پروژه‌های ورزشی مورد نظر تا پایان سال افتتاح شود.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: همه تلاش خود را برای اجرای طرح آمایش سرزمینی انجام می‌دهیم و در این راستا ۱۰۰ هزار نقطه در سراسر کشور در بخش‌های مختلف دولتی، نیمه دولتی و خصوصی شناسایی شدند که تعدادی از آنها در خراسان جنوبی است و بر اساس نقاط ضعف شهرستان‌ها شناسایی می‌شود.

وی متذکر شد: بر اساس طرح آمایش سرزمینی، سرمایه‌گذاری مورد نیاز در مناطق محروم انجام می‌شود که این موضوع یکی از برنامه‌های مهم وزارت کشور است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به منویات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اگر بخواهیم ایران قوی داشته باشیم باید ورزش قوی داشته باشیم، افزود: شهید رئیسی همواره کمک کار و پشتوانه بزرگ ورزش بودند و نگاه عدالت محورانه‌ای در این خصوص داشتند و در کمتر از چندین ماه اقدامات بزرگی در این حوزه انجام شد.

وی در ادامه خواستار آن شد که در کنار تکمیل فضاهای ورزشی استان، مسابقات بین‌المللی به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شود تا با انجام این کار بر شور و نشاط مردم افزوده شود.

هاشمی گفت: برای برگزاری رقابت‌های بین‌المللی در رشته‌های خاص در خراسان جنوبی آمادگی داریم تا مسابقات بین‌المللی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود به میزبانی استان خراسان جنوبی برگزار شود.

وی ادامه داد: سیاست وزارت ورزش و جوانان تمرکز زدایی از مرکز کشور است و مسابقات بین‌المللی در مراکز استان‌ها در این راستا برگزار شده و همچنین با برگزاری اردوهای تیم‌های ملی در استان سبب ایجاد انگیزه در ورزشکاران خراسان جنوبی می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: حقوق کارکنان ادارات ورزش و جوانان تفاوتی با دیگر دستگاه‌ها نمی‌کند اما در خصوص رفاهیات باید به استان‌ها کمک‌هایی انجام شود.

هاشمی تاکید کرد: رهاورد سفر به استان خراسان جنوبی کمک به توسعه ورزش استان و اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خواهد بود.

نظر شما