شناسهٔ خبر: 67656280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان خواستار شد؛

توسعه مهارت و مهارت آموزی در مدارس

زاهدان_استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با هدف تربیت انسان‌هایی ماهر و توانمند، توسعه مهارت و مهارت آموزی، کارآفرینی و تقویت فرهنگ کار و تلاش در مجموعه مدارس با جدیت پیگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی عصر امروز شنبه در جمع اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، ضمن تسلیت ایام ماه محرم و سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین گرامیداشت یاد شهدای پرواز اردیبهشت ۱۴۰۳ افزود: در همه فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس، لزوم مشارکت خانواده‌ها و نقش آفرینی آنان در تعیین سرنوشت فرزندان خود بیش از پیش احساس می‌شود.

وی بر لزوم تربیت توحیدی و دینی دانش آموزان در کنار آموزش تاکید کرد و اضافه کرد: پرورش انسانی متعالی و رشد یافته در دامان نظام تعلیم و تربیت مهمترین اولویت فعالیت‌ها و برنامه‌های این مجموعه باشد.

کرمی ادامه داد: معلمان هنرمندانی بی بدیل هستند که با هنر خودشان دانش‌آموزان را با نگاه توحیدی آشنا کرده و در مسیر رسیدن به معبود قرار می‌دهند.

استاندار بیان کرد: خودشناسی و خداشناسی زمینه عزتمندی افراد را فراهم می‌کند و در پی آن رشد فکری و عقلی اتفاق می‌افتد.

رئیس شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با هدف تربیت انسان‌هایی ماهر و توانمند، توسعه مهارت و مهارت آموزی، کارآفرینی و تقویت فرهنگ کار و تلاش در مجموعه مدارس با جدیت پیگیری شود.

وی گفت: ضرورت روی آوردن به فرآیند نوآوری و فناوری‌های روز در مدارس و درگیر کردن دانش آموزان با این مقوله در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است.

کرمی خاطرنشان کرد: باید در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها از توان، ظرفیت، افکار و ایده‌های دانش‌آموزان بهره‌گیری صحیح و مطلوب صورت پذیرد تا شاهد شکوفایی استعدادهای آنان باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: فرصت گران بهای تعلیم و تربیت و کار لذت بخش برای دانش آموزان را قدر بدانید، کار شما کاری متنوع و سرشار از انرژی است.

پروژه مهر به عنوان بزرگترین فرآیند اجرایی در همه سطوح دستگاه تعلیم و تربیت قلمداد می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان نیز گفت: پروژه مهر به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین فرایند اجرایی در همه سطوح و بخش‌های دستگاه تعلیم و تربیت قلمداد می‌شود.

حسن بروشکی افزود: از جمله مؤلفه‌ها و رویکردهای در دستور کار دستگاه تعلیم و تربیت مقوله مهم پروژه مهر و فعالیت کارگروه‌های نه گانه آن در همه سطوح و بخش‌هاست.

وی ادامه داد: در حوزه به کارگیری نیروی انسانی نیز هم اکنون فرایند ارزیابی تخصصی آموزگاران ابتدایی و دبیری و هنرآموزی انجام و در حوزه کیفیت بخشی نیز در دستور کار قرار دارد و امسال آماری متفاوت و متمایز از سنوات گذشته در سیستان و بلوچستان پذیرش و جذب خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: پروژه سنگین برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان دوره دوم متوسطه با آماری بالغ بر ۹۰ هزار نفر انجام و هم اکنون در حال اعلام نتایج در پایه دوازدهم هستیم و پس از آن پایه‌های دهم و یازدهم نیز انجام خواهد شد.

بروشکی گفت: از جمله فعالیت‌های دیگر در ایام تابستان، طرح اوقات فراغت و بهره‌گیری از ظرفیت ایام محرم و سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فرهنگ سازی آن در بین دانش‌آموزان در تراز اسلام و انقلاب است.

وی بیان کرد: در حوزه توانمندسازی معلمان و توسعه مهارت آموزی در بین دانش آموزان فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های علمی و جهادی در حال انجام است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: موضوع بازماندگان و تارکان تحصیل نیز در سیستان و بلوچستان همیشه نگران کننده بوده که علاوه بر راهکارهای موجود، تخصیص ردیف بودجه‌ای برای عملیاتی شدن فرایند جذب آنان کمک شایانی به این مقوله خواهد کرد.

بروشکی اظهار کرد: با تمام توان به دنبال تغییر رو به رشد در مسیر اجرایی شدن سند تحول بنیادین و ایجاد مدارسی در تراز سند هستیم.

نظر شما