شناسهٔ خبر: 67657610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

دستگاه قضایی مکلف به اجرای قانون است

نشست رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با جامعه روحانیت استان به منظور بهره‌مندی از نقطه نظرات ایشان و هم افزایی هرچه بیشتر در خصوص حل معضلات اجتماعی در دادگستری کرمانشاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، در این نشست که امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، طرح موضوعات مهم، دغدغه‌ها و معضلات اصلی جامعه و ارائه راهکار مؤثر جهت برخورد مناسب با این مشکلات است.

وی افزود: وظیفه اصلی روحانیت، شناخت ابعاد دینی و تسلط به موضوع و مسائل روز جامعه است و باید روحانیون در میان مردم برای تحقق آرمان‌های دینی حضور فعال داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۶۱۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضائی استان شده است، تصریح کرد: طبق این آمار به ازای هر سه نفر در استان کرمانشاه یک پرونده قضائی تشکیل شده که آمار بالایی است.

وی افزود: این حجم از پرونده‌های ورودی، علاوه بر ایجاد هزینه و صرف زمان طرفین دعوا، در رسیدگی به آن‌ها نیز برای دستگاه قضائی مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش ایمنا، پیش از سخنان رئیس کل دادگستری تعدادی از روحانیون مطالب و موضوعاتی را در خصوص آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و … استان از جمله استفاده و خرید و فروش سلاح و مواد مخدر، کشت خشخاش، سرقت، قتل، اعتیاد، عفاف و حجاب، مظاهر فساد در برخی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، ترک فعل مسئولین، مشکلات حاشیه شهر و… مطرح کردند و برخورد قاطعانه دستگاه قضائی استان با این معضلات را خواستار شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با پاسخ به سوالات مطرح شده، هم‌افزایی دستگاه‌ها در حل مشکلات جامعه را بسیار مؤثر ارزیابی و خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی مکلف به اجرای قانون است و در حیطه وظایف و اختیارات خود، با هرگونه ارتکاب جرم و ترک فعل بر اساس قانون برخورد قاطع خواهد کرد.

نظر شما