شناسهٔ خبر: 67655908 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کنعانی:

کشورهای بریکس با دروغ‌پراکنی‌های غرب مقابله می‌کنند

ایرنا

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای ایران گفت:‌ کشورهای بریکس با دروغ‌پراکنی‌های غرب مقابله می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی در پایان این نشست یادآور شد: نشست سخنگویان در چارچوب برنامه‌هایی برگزار شد که دولت روسیه برای دوره یکساله ریاست خود بر گروه بریکس تدوین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و تبادل اطلاعات مشترک میان کشورهای عضو گروه بریکس درباره اهداف این گروه از موضوعات مطرح در این نشست بود.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای ایران گفت: در این نشست همچنین درباره راهکارهای مقابله با اطلاعات غلط و همچنین دروغ‌پراکنی از سوی رسانه‌های موسوم به رسانه‌های اصلی وابسته به گروه غرب در چرخه اطلاعات علیه کشورهای مستقل تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: تقویت ارتباطات رسانه‌ای میان کشورهای عضو گروه بریکس و چگونگی تبادل و چرخش اطلاعات در زمینه‌های مورد علاقه اعضا در چارچوب اهداف این گروه نیز در دستور کار نشست سخنگویان وزارتخانه‌های امور خارجه کشورهای عضو بود.

کنعانی از بررسی چگونگی استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تقویت همکاری‌های رسانه‌ای و دیپلماسی عمومی در چارچوب اهداف گروه بریکس در نشست مسکو سخن گفت.
وی افزود: توجه به هوش مصنوعی به عنوان ظرفیت جدید در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای و دیپلماسی عمومی نیز از موضوعات مهمی بود که روز جمعه مورد مشورت و تبادل نظر سخنگویان شرکت کننده در این نشست قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه نشست آتی سران کشورهای عضو گروه بریکس آبان‌ماه ۱۴۰۳ در کازان مرکز تاتارستان روسیه برگزار می‌شود، گفت: در نشست سخنگویان بریکس، درباره اجرای برنامه‌های مشترک اطلاع‌رسانی و دیپلماسی عمومی در این پیوند و نیز زمینه‌سازی برای تقویت همکاری‌های رسانه‌ای‌، فرهنگی و استفاده از شبکه‌های مجازی تبادل نظر شد.

وی اظهار داشت: در نشست مسکو توافق شد که گروه بریکس و سخنگویان وزارتخانه‌های امور خارجه کشورهای عضو این گروه، سازوکار مشترکی برای تبادل اطلاعات مشترک در فضای رسانه‌ای و نیز مجازی تعریف کنند.
به گفته کنعانی، تبادل گروه‌های رسانه‌ای و خبری و تقویت تبادل اطلاعات بین رسانه‌های اصلی کشورهای عضو بریکس از دیگر موضوعات نشست یکروزه مسکو بود.

وی افزود: در این باره مقرر شد که مشورت‌ها ادامه یابد و سازوکارهای مشترکی برای همکاری‌های اعضا تعریف شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: در حاشیه این نشست فرصتی برای گفت‌وگوهای دوجانبه با سخنگویان کشورهای شرکت‌کننده فراهم شد و در جلسات دوجانبه‌ای که با همتایان خود در کشورهای روسیه، برزیل، امارات و اتیوپی و دیگر اعضای شرکت‌کننده داشتیم درباره تقویت همکاری‌های رسانه‌ای و همچنین فرهنگی مشورت‌های خوبی صورت گرفت.

نظر شما