شناسهٔ خبر: 67655516 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اعلام ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات پیش‌رو

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور در تعطیلات تاسوعا و عاشورا و پایان هفته را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به محدودیت‌های تردد در جاده‌های کشور در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورا و تعطیلات پایان هفته جاری گفت: برابر تدابیر اتخاذ شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی در تعطیلات پیش‌رو در هفته جاری، تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز یک شنبه ۲۴ تیرماه تا ساعت شش صبح روز شنبه ۳۰ تیرماه از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است اما تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

وی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی در محور چالوس نیز گفت:‌در محور کرج- چالوس، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس ممنوع است. روز یکشنبه ۲۴ تیرماه نیز از ساعت ۱۲ از شمال به جنوب مرزن آباد به سمت تهران به صورت کامل مسدود می‌شود. از ساعت ۱۴  در ابتدای پل زنگوله انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس یکطرفه می‌شود. از ساعت ۲۴ همان روز نیز محدودیت یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: در صورت افزایش حجم تردد خودروها، در روزهای سه‌شنبه ۲۶ تیرماه و شنبه ۳۰ تیرماه نیز از ساعت ۱۲ از ابتدای آزادراه تهران-شمال تردد به سمت چالوس ممنوع است. از ساعت ۱۳ از ابتدای پل زنگوله انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس ممنوعیت تردد خواهیم داشت و از ساعت ۱۵ نیز مسیر از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه می‌شود. همچنین از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

شیرانی گفت: تردد از مسیر جاده قدیم قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت هفت صبح از میدان امیر کبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی درباره محدودیت تردد در مسیر شمال به جنوب نیز محدودیت قطعی تردد در روز جمعه ۲۹ تیرماه را خواهیم داشت. در این روز ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۱ از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال به مقصد چالوس انجام می‌شود. از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله در انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس ممنوعیت تردد اعمال شده و از ساعت ۱۴ همان روز از مرزن آباد به سمت تهران مسیر  یکطرفه می‌شود. از ساعت ۲۴ همان روز نیز طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره ممنوعیت تردد در محور هراز نیز گفت:  در این محور تردد کلیه تریلرها همچنان ممنوع است. همچنین تردد انواع کامیون وکامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ تیر تا ساعت د. بامداد روز سه شنبه ۲۶ تیر از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

وی با بیان اینکه تردد کلیه کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۲۷ تیر و همچنین از ساعت شش تا ۲۴روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۸ و ۲۹ تیرماه از محور هراز ممنوع است. در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز یکشنبه ۲۴ تیر تا روز شنبه ۳۰ تیر به‌صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

شیرانی با بیان اینکه در محور قدیم رشت - قزوین و بالعکس تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت هفت تا ۲۴ روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و جمعه ۲۵، ۲۶ و ۲۹ تیرماه ممنوع است. گفت:‌در محور آستارا - اردبیل و بالعکس تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت تا ۲۴ روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و جمعه ۲۵، ۲۶ و ۲۹ تیرماه در محور فوق ممنوع است.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در محور فشم نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز جمعه ۲۹ تیرماه محدودیت ترافیکی از انتهای محور نقطه پل حاجی آباد یا پیچ کلیکان (ابتدای پیچ آریانا) به صورت یکطرفه به سمت خروجی فشم انجام خواهد شد.

وی افزود: رانندگان و مسافران می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی با شماره‌های ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ تماس بگیرند تا با اطلاع از شرایط حاکم بر جاده‌ها، بهترین زمان و مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند.  

نظر شما