شناسهٔ خبر: 67655144 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ستاره اسپانیا در تشت حمام در آغوش مسی/ وقتی یامال خیلی کوچک بود!+ عکس

تهران- ایرنا- وینگر جوان تیم ملی فوتبال اسپانیا می‌گوید که تصاویر منتشرشده از نوزادی وی به همراه فوق ستاره اسبق بارسلونا و کاپیتان کنونی تیم ملی آرژانتین، تا امروز مخفی نگه داشته شده بود!

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر شنبه ایرنا، لامین یامال پدیده تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا گفته که تصاویری که این روزها در فضای مجازی از او به همراه لیونل مسی منتشر شده، تا امروز مخفی مانده بود چون مقایسه شدن با اسطوره بارسا کمکی به فوتبال او نمی‌کرد!

تصاویر مسی در سال ۲۰۰۷ که در آن یامال به همراه مادرش کنار وان حمام دیده می‌شود، اوایل ماه جاری در فضای مجازی منتشر شد و بلافاصله توجه کاربران را به خود جلب کرد.

این تصاویر بخشی از مجموعه عکس‌هایی است که روزنامه «داریو اسپورت» کاتالونیا با همکاری «یونیسف»(صندوق کودکان ملل متحد) با هدف جمع‌آوری خیریه در کارزار تقویم خیریه گرفته شده است.

ستاره اسپانیا در تشت حمام در آغوش مسی/ وقتی یامال خیلی کوچک بود!+ عکس

یامال دراین‌باره گفت: مشخصا در آن لحظه هیچ آگاهی از آنچه دور و برم رخ می‌داد، نداشتم. پدرم این عکس‌ها را تا امروز مخفی نگه داشت چون اساسا نمی‌خواستند که با مسی مقایسه شوم.

وی افزود: هیچ‌کس از مقایسه شدن با بهترین بازیکن جهان ناراحت نمی‌شود اما چنین مسائلی به جای اینکه به سود شما باشد، به ضرر شما خواهد بود چون هرگز قرار نیست شبیه او شوید.

با این حال، عملکرد درخشان یامال در بارسا به عنوان وینگر چپ‌پایی که در جناح راست بازی می‌کند، بلافاصله باعث شد تا او با مرد آرژانتینی در مقام مقایسه قرار گیرد. یامال که در ۱۵ سالگی نخستین بازی خود را برای بارسا در سال ۲۰۲۳ انجام داد، در ادامه ۵۰ بار در فصل گذشته برای این تیم به میدان رفت و به همراه اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ به میزبانی آلمان، شهرت جهانی برای خود دست و پا کرد و به جوان‌ترین بازیکنی بدل شد که در رقابت‌های یورو بازی می‌کند و گل می‌زند.

ژاوی هرناندز، سرمربی سابق بارسا با اذعان به اینکه این مقایسه اجتناب‌ناپذیر کمکی به یامال نمی‌کند، گفت که نوجوان اسپانیایی رگه‌هایی از مسی را دارد.

مونیر نصراوی، پدر یامال هفته گذشته با انتشار تصویری بُریده‌شده از مسی و پسرش در اینستاگرام، نوشت: سرآغاز دو اسطوره!

ستاره اسپانیا در تشت حمام در آغوش مسی/ وقتی یامال خیلی کوچک بود!+ عکس

پدر یامال در واکنش به این پرسش که آیا مسی استعداد خود را به پسرش اعطا و او را متبرک کرده است، گفت: شاید لامین مسی را متبرک کرده است! پسرم نه تنها در فوتبال بلکه به عنوان یک انسان، بهترین است.

یامال که در پیروزی اسپانیا برابر فرانسه در نیمه‌نهایی یورو گل تساوی‌بخش لاروخا را به ثمر رساند، فرداشب در فینال تیم ملی کشورش را برابر انگلیس همراهی خواهد کرد.

نظر شما