شناسهٔ خبر: 67645838 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

افشاگری درباره عکس خبرساز مسی و یامال/ این تصاویر پنهان شده بود برای این که...

نوجوان بااستعداد اسپانیایی عنوان می‌کند که پدرش اجازه انتشار عکسهایش با مسی را نمی‌داد تا مقایسه کردن او با اسطوره آرژانتینی به ضررش تمام نشود.

صاحب‌خبر -

لامین یامال، وینگر تیم ملی اسپانیا می‌گوید که عکس‌های وایرال شده او در دوران کودکی با لیونل مسی تا الان از دید همه مخفی نگه داشته شده بود تا از مقایسه غیرضروری بین او و مسی جلوگیری شود. عکس‌های مسی در سال ۲۰۰۷ در حال حمام کردن یامال شش ماهه در کنار مادرش شیلا ایبانا، اوایل این ماه منتشر شد و به سرعت مورد توجه جهانی قرار گرفت. این تصاویر بخشی از مجموعه عکس‌های گرفته شده برای تقویم خیریه بوده که روزنامه کاتالونیایی اسپورت در همکاری با یونیسف آن را سازماندهی کرده بود.

یامال روز جمعه به خیخانتس گفت: «بدیهی است که در آن سن از چیزی آگاه نبودم. پدرم عکس‌ها را نزد خود نگه داشته بود و هرگز آنها را منتشر نکرد به این دلیل که نمی‌خواستیم مقایسه‌ای بین من و مسی انجام شود. هیچ کس از مقایسه شدن با بهترین‌های تاریخ آزرده نمی‌شود، اما این موضوع می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد زیرا هرگز کسی مانند او نخواهد شد.»

لیونل مسی و لامین یامال

لیونل مسی و لامین یامال

اما بازی‌های انفجاری یامال برای بارسا به عنوان یک وینگر چپ‌پا که در سمت راست بازی می‌کند باعث شد که او را با اسطوره همیشگی بارسلونا مقایسه کنند. او در سال ۲۰۲۳ در ۱۵ سالگی کار در تیم اصلی بارسا را شروع کرد و از آن زمان تا کنون بیش از ۵۰ بازی انجام داده و به سرعت خود را به تمام دنیا معرفی کرد و با گلزنی در یورو ۲۰۲۴ به جوانترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد.

ژاوی هرناندس، سرمربی سابق بارسا نیز با این موضوع موافق بود که مقایسه کردن او با مسی به ضرر او تمام خواهد شد، اما حتی او هم اعتراف کرد که یامال آدم را به یاد مسی می‌اندازد. یکی از عکس‌ها برای اولین بار هفته گذشته توسط پدر یامال، منیر نصراویی، همراه با این توضیح در اینستاگرام منتشر شد: «آغاز دو اسطوره».

منیر روز پنجشنبه در پاسخ به این سوال که آیا مسی به پسرش برکت داده یا خیر، گفت: «شاید لامین لئو را برکت داده است. پسر من در همه چیز بهترین است، نه فقط به عنوان یک فوتبالیست بلکه به عنوان یک انسان.»

یامال یکی از ستارگان یورو ۲۰۲۴ در آلمان بوده و در پیروزی نیمه نهایی اسپانیا مقابل فرانسه در روز سه‌شنبه گل تساوی تیمش را به ثمر رساند و روز یکشنبه در فینال جام ملت‌های اروپا مقابل انگلیس به میدان خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: قرارداد یامال و کوبارسی در تیم اصلی ثبت شد

لیونل مسی و لامین یامال

نظر شما