شناسهٔ خبر: 67654919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پوستر اولین «جایزۀ ملی استاد فرشچیان در حوزۀ محیط‌زیست» رونمایی شد

نرگس سلطانی

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اصفهان با تأکید بر اینکه جایزۀ ملی استاد فرشچیان در حوزۀ محیط زیست به‌مرور در سطح بین‌المللی هم برگزار خواهد شد، گفت: امید است که هنرمندان هر دو سال یک بار در شهری مانند اصفهان که هنر و صنایع دستی آن شهرۀ عام و خاص است، گردهم جمع شوند و آثار هنری خود را در حوزۀ محیط‌زیست ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

آیین رونمایی از پوستر نخستین دورۀ جایزۀ ملی استاد فرشچیان در حوزۀ محیط‌زیست، امروز شنبه (۲۳ تیرماه ۱۴۰۳) در ادارۀ کل حفاظت از محیط‌زیست استان اصفهان برگزار شد. گرافیک (پوستر)، عکاسی، انیمیشن، نقاشی و مجسمه‌سازی محورهای این دوره از جایزۀ ملی استاد فرشچیان در حوزۀ محیط‌زیست است.

در این آیین، احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اصفهان، اظهار کرد: جایزۀ ملی استاد فرشچیان در حوزۀ محیط‌زیست رویدادی بزرگ و مبارک است؛ چرا که این جایزه به‌نوعی اتصال فرهنگ و هنر با محیط‌زیست به حساب می‌آید. این جایزه با حافظان طبیعت و همچنین هنرمندان پیوند دارد.

او با بیان اینکه این رویداد ملی سال‌های آینده در سطح بین‌المللی نیز برگزار خواهد شد، افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا میزبانی اصفهان جنبۀ جهانی و بین‌المللی پیدا کند. امید است که هنرمندان هر دو سال یک بار در شهری مانند اصفهان که هنر و صنایع دستی آن شهرۀ عام و خاص است، گردهم جمع شوند و آثار هنری خود را در حوزۀ محیط‌زیست ارائه دهند. اطمینان دارم که آیندگان به این موضوع افتخار خواهند کرد.

در ادامۀ این آیین استاد طباطبایی نمایندۀ استاد محمود فرشچیان گفت: جلسات هم‌اندیشی برای برگزاری جایزۀ ملی استاد فرشچیان در حوزۀ محیط‌زیست از حدود هشت ماه پیش آغاز شده است. امیدواریم با ثبات مدیریتی که در محیط‌زیست به وجود خواهد آمد، فریاد دلسوزان محیط‌زیست به گوش سایر دغدغه‌مندان و مسئولان کشورمان برسد.

او با تأکید بر این نکته که ما نیازمند تصمیمات نو در صنعت هستیم، چنین افزود: زمانی‌ که طرح این رویداد را با استاد فرشچیان مطرح کردم، پذیرفتند. همواره دغدغۀ ایشان اصفهان و زاینده‌رود بوده است. متأسفانه وضعیت زاینده‌روز روزبه‌روز بدتر می‌شود. اما چنین رویدادهایی یعنی امید وجود دارد. از مسئولان و دغدغه‌مندان محیط‌زیست اصفهان می‌خواهم که با هدف رفع مشکلات زیست‌محیطی مشارکت و حمایت کنند.

سپس حسن مقیمی، عکاس و مستندساز حیات‌وحش، این‌گونه تصریح کرد: انتخاب عکس آهو در این پوستر نماد حیات‌وحش ایران است. همچنین بازتاب‌دهندۀ مظلومیت و معصومیتی است که در بین گونه‌های حیات‌وحش ما وجود دارد.

این هنرمند با اشاره به اینکه تصویر این آهو در پناهگاه حیات‌وحش موته گرفته شده است، خاطرنشان کرد: «ضامن آهو» یکی بهترین ایده‌هایی بوده است که طی چند سال گذشته برای رویدادهای مختلف، حتی روز محیط‌بان، انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند آثار خود را از ۲۵ تیرماه تا ۳۰ مردادماه سال جاری به نشانی Prisfahandoe@gmail.com ارسال کنند.

پوستر اولین «جایزۀ ملی استاد فرشچیان در حوزۀ محیط‌زیست» رونمایی شد

انتهای پیام

نظر شما