شناسهٔ خبر: 67654702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای کرمانشاه از روز یکشنبه خنک می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - دمای هوا در استان کرمانشاه از فردا یکشنبه روند کاهشی پیدا کرده و این روند تا پایان هفته جاری در استان تداوم خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی ساعاتی از اواخر وقت امروز تا ظهر فردا (یکشنبه) تشدید نسبی وزش باد و غربی شدن جریان‌های جوی در منطقه، شرایط را برای نفوذ غبار به جو استان، کم و بیش فراهم خواهد کرد.

سعید قاسمی افزود: غبار در صورت نفوذ، در نیمه غربی و مطابق معمول در مناطق مرزی، نمود بیشتری خواهد داشت. به دنبال این وضعیت، از روز دوشنبه تا پایان هفته، به استثنای در بعضی ساعات وزش باد ملایم و غبار رقیق، پدیده قابل توجه دیگری برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: دمای هوا که امروز نیز در غالب نقاط، روندی افزایشی خواهد داشت؛ از فردا تا روز سه شنبه به آرامی کاهش و در ادامه تا پایان هفته تغییرات چشمگیری نخواهد داشت.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ماهیدشت با ۱۵ درجه و قصر شیرین با ۴۸ درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین مناطق استان بودند.

وی ادامه داد: در همین مدت دمای هوای در کرمانشاه نیز بین ۱۹ و ۴۰ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

نظر شما