شناسهٔ خبر: 67656572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد

آماده‌باش محیط‌زیست گیلان برای مواجه با آتش‌سوزی‌های احتمالی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: هم‌زمان با فصل گرما، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان برای مواجهه با وقوع آتش سوزی‌ احتمالی در آماده‌باش هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، رامین زراعتی امروز_شنبه بیست و سوم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا و احتمال وقوع آتش سوزی، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان برای مواجهه با وقوع آتش سوزی احتمالی در آماده‌باش هستند.

وی افزود: در این راستا آموزش‌های پیشگیرانه به مردم بومی و ساکن در روستاهای نزدیک به مناطق تحت حفاظت ارائه و برای آگاهی گردشگران، بنرهای آموزشی در مناطق نصب شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و وجود خشکسالی‌های فراوان، با هدف ارتقای مهارت محیط‌بانان در مقابله با حوادث و بحران‌های احتمالی و افزایش ضریب ایمنی در مناطق تحت مدیریت و پیشگیری از حریق‌های احتمالی و چگونگی خاموش کردن حریق، تمرین‌های آموزشی برای نیروهای یگان در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

زراعتی ادامه داد: نقش این تمرین‌ها در ارتقای توان نیروهای حفاظت محیط زیست به ویژه محیط‌بانان که در خط مقدم مقابله با حریق در مناطق حفاظت شده قرار دارند و افزایش آمادگی آن‌ها برای مواجهه با حوادث واقعی است.

وی تصریح کرد: گرمای هوا، خطاهای انسانی و بی توجهی گردشگران در برافروختن آتش از عوامل مهم ایجاد آتش‌سوزی محسوب می‌شود که به استناد بند «ه» ماده ۱۳ قانون شکار و صید کسانی که عملکرد آن‌ها موجب ایجاد آتش سوزی در مناطق تحت حفاظت و چهارگانه شود به ۹۱ روز تا سه سال حبس محکوم می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان تاکید کرد: شهروندان و گردشگران در صورت ورود به طبیعت از رها کردن ته سیگار، افروختن آتش در عرصه‌ها، رهاسازی شیشه شکسته، ظروف فلزی و رفتارهای خطرآفرین مشابه خودداری کنند.

زراعتی گفت: مردم در صورت مشاهده حریق در محیط زیست، مراتب را بی درنگ از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ مربوط به اداره کل منابع طبیعی، سامانه تلفنی ۱۵۴۰ متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

نظر شما