شناسهٔ خبر: 67654661 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استقرار نمایشگر اطلاع رسانی کیفیت هوای پایتخت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از اقدام این شرکت در استقرار نمایشگرهای اطلاع‌رسانی کیفیت هوای پایتخت در مراکز تصمیم‌ساز حوزه بهداشت و سلامت جامعه خبر داد. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از اقدام این شرکت در استقرار نمایشگرهای اطلاع‌رسانی کیفیت هوای پایتخت در مراکز تصمیم‌ساز حوزه بهداشت و سلامت جامعه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدصابر باغخانی‌پورمدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهارکرد: با توجه به هدفگذاری صورت گرفته نسبت به استقرار نمایشگر اطلاع‌ رسانی کیفیت هوای پایتخت در ساختمان ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از دستگاه‌های اصلی تصمیم‌گیر در حوزه بهداشت و سلامت جامعه است و مسئولیت خطیری در این زمینه بر عهده دارد، اقدام کردیم.

وی با اشاره به اینکه برای جلب افکار عمومی نسبت به موضوع آلودگی هوا و اثرات و خطراتی که می‌تواند بر روح و جسم شهروندان بر جای بگذارد، نیازمند همدلی و همراهی شهروندان از یک سو و تعامل و همکاری دستگاه‌های تصمیم‌ساز و نیز رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی از سوی دیگر هستیم، اظهار کرد: آلودگی هوا یک عارضه همگانی و مقابله با آن نیز نیازمند مشارکت همگانی است.

باغخانی‌پور در مورد نحوه عملکرد نمایشگرهای اطلاع‌رسانی کیفیت هوا توضیح داد: این نمایشگرها، نتیجه پایش و سنجش آلاینده‌های هوای تهران را به‌صورت خلاصه، جمع‌بندی و ارائه می‌کند و در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و به این ترتیب، حساسیت آن‌ها را نسبت به این موضوع مهم بر می‌انگیزد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوای پایتخت از طریق ۳۶ ایستگاه اندازه‌گیری آلودگی هوا به‌صورت مستمر پایش می‌شود و نتایج آن به اطلاع شهروندان می‌رسد، تصریح کرد: از این ۳۶ ایستگاه، ۲۲ ایستگاه در اختیار شرکت کنترل کیفیت هوا و ۱۴ ایستگاه در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست است.

 باغخانی‌پور با تأکید بر اینکه این نمایشگرها از قابلیت نمایش سرعت باد و میزان دما، پیش‌بینی بارندگی، شاخص هم‌اکنون، ۲۴ ساعت گذشته و هفت روز گذشته و مقایسه وضعیت کیفیت هوای سال جاری نسبت به سال گذشته برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: این نمایشگرها تاکنون در دستگاه‌های تصمیم‌گیر همچون وزارت کشور، استانداری تهران، فرمانداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و اخیراً نیز در وزارت بهداشت نصب شده‌اند و استقرار آن‌ها در سایر مجموعه‌های تصمیم‌ساز نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما