شناسهٔ خبر: 67654445 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پورمحمدی در گردهمایی تقدیر از فعالین ستاد انتخاباتی: ستاد پیروز معنوی بودیم/ سیر صعودی مشارکت پیامی بسیار قوی داشت/ همه باید به دولت منتخب کمک کنیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: سنت انتخاباتی هزینه‌های سنگینی دارد، گرچه خیلی از افراد برای تأمین این هزینه‌ها کمک کردند تا انتخابات رونق لازم را پیدا کند. برخی ستادها هم مانند ستاد ما از نظر مالی رونقی نداشت اما جیب خالی ما باعث نشد تا همفکران کمک‌های خود را از ما دریغ کنند. در ظاهر ستاد ما علائم پیروزی نداشت اما ستاد پیروز معنوی بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی در گردهمایی تقدیر از فعالان ستاد انتخاباتی خود ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین‌(ع) گفت: الحمدالله انتخابات اخیر ما به خوبی انجام شد، انتخاباتی که بعد از آن حادثه غم‌انگیز شهادت برادرمان جناب شهید رئیسی و همراهان ایشان برگزار شد. باید قدردان دست‌اندرکاران انتخابات باشیم، از شورای محترم نگهبان و از وزارت کشور، از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، از دست‌اندرکاران ستادها، رسانه ملی و مطبوعات، سایت‌ها و کانال‌های خبری و تمامی ستادهای دخیل در انتخابات و همه کسانی که خدمت کردند در انتخابات تشکر می‌کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه اظهار داشت: سنت انتخاباتی هزینه‌های سنگینی دارد، گرچه خیلی از افراد برای تأمین این هزینه‌ها کمک کردند تا انتخابات رونق لازم را پیدا کند. برخی ستادها هم مانند ستاد ما از نظر مالی رونقی نداشت اما جیب خالی ما باعث نشد تا همفکران کمک‌های خود را از ما دریغ کنند. در ظاهر ستاد ما علائم پیروزی نداشت اما ستاد پیروز معنوی بودیم.

پورمحمدی با بیان اینکه در انتخابات پیام و بازتولید گفتمانی را مطرح کردم، تأکید کرد: سعی کردیم دوباره شکوه و عظمت انقلاب را بیان کنیم، عظمت دستاوردهای انقلاب را به خصوص با زبان آرام‌تر و قابل فهم‌تری مخصوصاً برای جوانان و نسل جدید و برای هر کسی که نسبت به ما ابهام پیدا کرده است و تردید دارد و آن‌ها که با ما فاصله گرفته‌اند و حتی نسبت به ما انتقاد دارند، بیان کنیم و پیام‌های بزرگ و اساسی انقلاب را مطرح کردیم. در این فرصت کوتاه خیلی از مطالب را در حوزه‌های مختلف بیان کردیم، گرچه این موارد توسط چهره‌ای بیان شد که توسط دشمنان و ضد انقلاب خیلی مورد هجمه بود و ابهام و تردیدهایی سایه انداخته بود تا صدای او شنیده نشود.

وی افزود: طبیعی است با این چهره و از این جایگاه سخن گفتن و مقبول جامعه قرار گرفتن در سطح وسیع و کسانی که انتظارشان را نداشتیم می‌تواند برای ما شوق‌برانگیز و امیدوارکننده باشد که جامعه ما همچنان زنده و بانشاط است و پیام‌های صحیح و خوب و مستدل را می‌شنود و پاسخگو است.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه سعی کردم به هیچ وجه قضاوتی منفی نسبت به هیچ دوره‌ای نداشته باشم، بیان کرد: من هیچ دوره‌ای از تاریخ گذشته کشور را منفی نمی‌دانم و برآیند قضاوت من از تحولات گذشته کشور مثبت است. حتی فرصت نشد بگویم که در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی که نقد داریم، دستاوردهای عظیمی هم داریم که باید آن‌ها را تبیین کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: امام(ره) به ما یاد داد وقتی می‌خواهید ببینید وضع چگونه است ببینید دشمنان چگونه به ما نگاه می‌کنند. دشمن نقادانه ما را می‌بیند و دنبال ایرادها و ضعف‌های ماست. او می‌خواهد به ما ضربه بزند. ولی آن‌ها امروز در همه جهات نه فقط نظامی، بلکه از نظر فرهنگی و اقتصادی هم ما را توانمند و قوی می‌دانند. گرچه مشکلات هم زیادی داریم و دشمن هم موانع ایجاد می‌کند و این موانع هم بخاطر قدرتی است که ایجاد شده و آن قدرت هم به خاطر حضور و وجود مردم است.

پورمحمدی به یک اتفاق بزرگ و مهم در انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: در ۳ انتخابات قبلی سیر نزولی در مشارکت داشتیم، ریاست‌جمهوری سیزدهم، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و اگر این سیر نزولی ادامه پیدا می‌کرد علائم بسیار بدی رخ می‌داد که خوشبختانه نه تنها متوقف شد بلکه سیر صعودی خود را آغاز کرد. در این انتخابات سیر صعودی مشارکت پیامی بسیار قوی داشت. به ملت تبریک می‌گویم، عده خیلی زیادی به ترس و تردیدشان غلبه کردند و پای صندوق رأی آمدند. گرچه ما به ۵۰ درصد راضی نیستیم اما عدد را دست‌کم نگیریم. در در دو مرحله مجموعاً ۵۵ میلیون رأی داده ‌شد و اگر دولت و رئیس‌ جمهور منتخب همت کنند و یاران همدل و قوی و جسور و مسلط به مسائل کشور و مدیران تصمیم‌گیر انتخاب کنند و یک حرکت مثبت اجتماعی قوی شکل بگیرد، حتماً به زودی سیر صعودی امیدوارکننده‌ای در کشور اتفاق خواهد افتاد. من به این مسأله خیلی خوش‌بینیم. حتماً ملت ما باید امیدوار باشد.

وی افزود: امروز باید مسائل را اولویت‌بندی کنیم و به مشکلات جدی بپردازیم و از مسائل دیگر هم غافل نشویم. به رئیس‌جمهور منتخب هم عرض کردم، دستگاه‌ها کار خودشان را می‌کنند؛ کار فرهنگی، اجتماعی، صنعتی و… زمین نمی‌ماند. شما باید چند کار ویژه انتخاب کنید و دست روی آن‌ها بگذارید تا به نتیجه برسد. ما باید با هم همفکری کنیم و ظرفیت‌هایمان را هم‌افزا کنیم. امروز این دولت، دولت اسلام است، دولت انقلاب اسلامی است، دولت ملت ایران است، دولت رهبری است، پس همه وظیفه داریم به دولت اسلامی و دولت ملی و مردمی و رهبری کمک کنیم و اگر غیر از این باشد به خدا چه جوابی داریم بدهیم؟ به وجدان خودمان هم نمی‌توانیم جواب بدهیم. انشاءالله همه ما قصدمان خیر باشد و بدانیم در تاریخ نقطه‌های روشن باقی می‌ماند.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما