شناسهٔ خبر: 67654216 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رئیسی:

آیت الله رئیسی امور را فقیهانه اداره کرد/ نهاد دین باید مدیران فقیه برای انقلاب تربیت کند

فرزند شهید رئیسی در اختتامیه نشست های علمی «ملت ابراهیم» اداره فقیهانه امور در آستان قدس، قوه قضائیه و دولت را از ویژگی های شخصیتی آیت الله رئیسی دانست و از حوزه های علمیه خواست تا به فقه حکومتی توجه ویژه ای داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، فرزند شهید آیت الله رئیسی در اختتامیه سلسله نشست های «ملت ابراهیم که پیش از ظهر امروز در دفتر فرهنگی آستان قدس رضوی در قم برگزار شد، از حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا و تلاش های علمی وی در بزرگداشت شهید رئیسی تشکر کرد.

وی با اشاره به اتهام 6 کلاس سواد به آیت الله رئیسی بیان داشت: پیش از مناظرات انتخاباتی از آیت الله رئیسی خواستم که موشن تحصیلات ایشان را بنویسم که ایشان مقاومت کردند و صحیح نمی دانست که مدارک دانشگاهی و سواد علمی خود را در چشم مردم فرو کند. وقتی آن اتهام در مناظره مطرح شد با خودم گفتم کاش این مستند موشن را تولید می کردیم.

این استاد دانشگاه درس مهم آیت الله رئیسی برای اهالی علمِ دین را مدیریت فقیهانه دانست و بیان داشت: در وقف نامه مدرسه دودرب تصریح شده که باید در آن درس دینی برگزار شود از این رو آیت الله رئیسی درس خارج وقف را در آنجا دایر کرده و بنده نیز به دعوت آن شهید حضور داشتم و اولین بار بود که در حوزه علمیه مشهد چنین درسی و با حضور بانوان برگزار می شد. شهید رئیسی حق التولیه و وقف را نسبت به دوره قبل متفاوت می دانست و حق التولیه را نه به عنوان حق فرد بلکه وجهی برای مدیریت بهتر موقوفه معرفی می کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی در دوره قوه قضائیه امورات حکومت را فقیهانه پیش برد، تصریح کرد: حوزه علمیه و نهاد دین باید برای تربیت مدیر فقیه تلاش کنند؛ در دهه های قبل دوره ای پیش آمد که غیر معممین به سخنرانی دینی روی آورده بودند که به حوزه علمیه برخورد و سبب شد خطبای زیادی به صحنه آمدند. به عقیده من باید در امر حاکمیت هم به حوزه بر بخورد و تربیت نیرو صورت گیرد.

سرکار خانم رئیسی با اشاره به دیدار رئیس جمهور منتخب با خانواده شهید رئیسی اظهار داشت: به دختر دکتر پزشکیان گفتم که دعا کند پدرش عاقبت بخیر شود زیرا این مسیر فقه و تفکر دینی می خواهد.

وی در ادامه توجه به سنت های تاریخی را از ویژگی های مبانی شهید صدر دانست و با توجه به تاریخ صدر اسلام گفت: در آخر انقلاب پیامبر شاهد افول ارزش ها در میان مسلمین هستیم که رنگ و بوی نفاق نیز پدید آمد؛ در حرکت جمعی که به سوی امیرمؤمنان پس از 25 سال خانه نشینی صورت گرفت نیز شاهد ریزش هستیم و این ریزش در سپاه امام مجتبی نیز دیده می شود؛ جامعه در زمان امام حسین می خواهد به ارزش ها برگردد اما خود سر ارزش را می برد؛ اگر انقلاب اسلامی نتواند خود را نگه دارد، خود را ذبح می کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: جریان انقلاب به ملا وابسته است و نهاد دین باید فقه حکومت اسلامی را منظم کند و علاوه بر آن تربیت سیاسی داشته باشد. برخی بیان می کنند که حضرت آقا پس از شهید رئیسی تنها شده است اما باید گفت نهاد دین باید برای رهبری تعداد زیادی نیرو تربیت می کرد؛ باید این ضعف جبران شود زیرا جریان انقلاب وابسته به نهاد دین است. در این راستا باید یک بازبینی صورت گیرد. 

وی با اشاره به تلاش های جهادی خود در سراسر کشور به فعالیت موفق خود در مناطقی که نهاد دین ضعیف عمل کرده اشاره کرد و گفت: این ضعف باید جبران شود.

دختر شهید رئیسی در پایان با بیان اینکه در طول سه ساله حضور شهید رئیسی در دولت حدیث «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» را مرتب یادآورده است، گفت: در تبلیغات انتخابات و سفرهایی که برای آن شهید داشتم بیان می کردم که می خواهیم تا ظهور حضرت حجت تلاش کنیم اما نشد این راه ادامه پیدا کند و از خدا می خواهیم توفیق خدمت در دولت صاحب الزمان را به ما عنایت کند.

نظر شما