شناسهٔ خبر: 67652254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دختر شهید رئیسی: پدرم به دنبال مدیریت فقیهانه بود

دختر شهید رئیسی گفت: پدرم به دنبال مدیریت فقیهانه بود. ایشان درس خارج فقه در آستان قدس داشت و به شدت روی مساله عمل به نیت واقف تاکید داشت و حتی در درس هم نگاه کامل فقهی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ریحانه سادات رئیس الساداتی دختر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آیین اختتامیه سلسله‌نشست‌های ملت ابراهیم در قم، اظهار داشت: آیت الله رئیسی به دنبال مدیریت فقیهانه بود. ایشان درس خارج فقه در آستان قدس داشت و به شدت روی مساله عمل به نیت واقف تاکید داشت و حتی در درس هم نگاه کامل فقهی داشتند.

وی افزود: ایشان روی امر وقف و حق التولیه نیز نظر خاصی داشتند و رسما در قوه قضائیه و ریاست جمهوری فقیهانه امور‌ حکومت را انجام می‌داد. وقتی رئیس جمهور منتخب به منزل ما آمد به دختر ایشان گفتم که دعا می‌کنم پدر شما عاقبت بخیر شوند.

استاد دانشگاه اظهار کرد: در بحث مبانی علمی شهید صدر شاهد تمرکز سنت‌الله و سنت غیر قابل تقدیر الهی هستیم. انقلاب اسلامی ما می خواهد خود را به انقلاب جهانی نبوی قرار دهد. در انقلاب پیامبر اکرم(ص) پس از ایشان شاهد افول ارزشی هستیم. پس از پیامبر جامعه و نخبگان بعضاً به سمت نفاق حرکت کردند. در زمان امام علی(ع) نیز ریزش‌های خاصی ایجاد شد و در زمان امام حسن(ع) نیز حتی نخبه ای که فرمانده سپاه ایشان است حرکت را خراب می کند. در زمان امام حسین(ع) هم جامعه می خواهد برگردد ولی نمی تواند.

دختر شهید رئیسی تصریح کرد: اگر جریان انقلاب اسلامی نتواند خود را حفظ کند، خودش را از بین می برد. اگر الگوی جامعه اسلامی نبوی را بنگریم قطعا باید این حرکت را در انقلاب خودمان نیز ببینیم.

وی گفت: نهاد دینی باید هم تولید علم داشته باشد و هم الگو سازی و مدیر پروری کند. جریان انقلاب اسلامی به نهاد دین وابسته است.

فرزند شهید رئیسی یادآورشد: روزگاری در تهران فضای رشد سخنرانان غیر معمم گسترده شد. این فضا باعث شد که حوزه ما کار بیشتری در این زمینه انجام دهد و نیروهای خوبی نیز در این حوزه تربیت کرد. در حوزه های مختلف نیز باید این رویکرد دنبال شود.

وی افزود: هر زمانی که برای آیت الله رئیسی تبلیغ انتخاباتی می‌کردیم همیشه می گفتم که می خواهیم به حکومت مهدوی نیل پیدا کنیم. امیدواریم این بزرگان که از بین ما رفتند در رجعت به سمت ما بازگردند، ولی نباید فراموش کنیم که در امر رجعت هر کسی که کاری برای دین می کند با همان نورانیت باز می گردد.

انتهای پیام/

نظر شما