شناسهٔ خبر: 67654208 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تیم ملی کار آسانی ندارد/ورزشگاه آزادی مطابق AFC بازسازی می‌ش... -

اقتصاد ایران: نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: بازسازی ورزشگاه آزادی در دو شیفت انجام می شود و مطابق خواسته های AFC این ورزشگاه را بازسازی می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی نبی در نشست خبری که امروز شنبه ۲۳ تیر در محل فدراسیون فوتبال برگزار شد، اظهار داشت: رقمی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان با پیگیری‌های کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به شرکت توسعه و تجهیز برای بازسازی ورزشگاه آزادی اختصاص داده شد و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) هم در این امر کمک کرد و در دو شیفت در حال آماده سازی ورزشگاه آزادی هستند.

او ادامه داد: برای به‌روز شدن ورزشگاه آزادی باید جلساتی را با مسئولان شرکت توسعه و تجهیز و ورزشگاه آزادی برگزار می‌کردیم و جلسه امروز هم دو ساعت به طول انجامید و فردا یکشنبه هم بازدید میدانی از ورزشگاه آزادی خواهیم داشت. در جلسه با مسئولان شرکت توسعه و تجهیز، مواردی مطرح شد، اینکه مقررات جدید AFC نسبت به گذشته تغییر کرده است.

نبی افزود: در آئین نامه‌ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC ابلاغ کرده است بخشی از آن مربوط به رسانه‌ها می‌شود. ظرفیت ورزشگاه آزادی با توجه به طرح تفصیلی که در جلسه امروز توضیح داده شد، کمک خواهد کرد برای تعداد صندلی‌ها، محل جایگاه‌های VVIP و VIP و بخشی که باید در اختیار حامی AFC قرار بگیرد. خوشبختانه در طرح جدید ورزشگاه آزادی برای جایگاه‌های VVIP و VIP تعداد صندلی‌ها افزایش می‌یابد و هیچ مشکلی نخواهیم داشت. تسهیلاتی هم برای تیم میهمان باید در نظر گرفته شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: تجهیزات دیگری را هم مانند سیستم WIFI باید در نظر بگیریم. قسمت VOR را باید داشته باشیم که منظور همان اتاق VAR (کمک داوران ویدئویی) است. سیستم برق‌کشی، کابل‌کشی و … این اتاق می‌بایست مخصوص VAR فراهم شده باشد. کابل فیبر نوری در محوطه باید سازماندهی شده باشد و به شکل تخصصی در ورزشگاه آزادی در نظر گرفته شود. بحث بعدی، قطع برق است که به هیچ وجه نباید در زمان بازی قطعی برق داشته باشیم. الزاماتی برای VAR داریم که علاوه بر استقرار این سیستم، برای خطوط دروازه باید از دوربین‌ها استفاده شود. حداقل باید چهار دوربین در دروازه‌ها تعبیه شود و خطوط دروازه‌ها را نشان دهد.

او در رابطه با حریفان تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی گفت: هیچ گروهی آسان نیست. با توجه به هماهنگی که امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی با من و سازمان لیگ داشت، باید تقویم را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در فیفا دی آسیبی به تیم ملی نرسد. در تاریخ دوم مرداد ماه قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر را خواهیم داشت و ۲۵ مرداد لیگ آغاز می‌شود. بلافاصله پس از برگزاری چند بازی از لیگ وارد بازی‌های انتخابی جام جهانی می‌شویم. در آینده از بازیکنان جوان استفاده کنیم تا تیم ملی احیا شود. این زمان باید به خوبی در اختیار قلعه‌نویی بگیرد، ولی همانطور که گفتم محرک اصلی، باشگاه‌ها هستند.

ادامه دارد…

نظر شما