شناسهٔ خبر: 67653971 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های بین‌الملی معاونت علمی:

از همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فناوری نانو حمایت جدی می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به عبور ایران از مرحله تولید اولیه یا پایلوت محصولات نانو، بر توسعه جدی و بیشتر همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فناوری نانو تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، امیرحسین میرآبادی در نشست هماهنگی کارگزاران جذب هیات تجاری در نمایشگاه بین المللی فناوری نانو و میکرو ۱۴۰۳، با رویکرد برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در مسیر توسعه صادرات محصولات این حوزه با حضور مسئولان مربوطه و جمعی از کارگزاران این حوزه در محل ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو اظهار داشت: خرسندیم که امروز، صحبت از فناوری‌های پیشرفته در حوزه نانوفناوری در کشور است و از مرحله‌ مقالات و محصولات آزمایشی و اولیه عبور کرده ایم.

وی گفت: امروز شرکت‌های ما در حال فروش محصولات در داخل و صادرات آن به دیگر کشورها هستند و این مساله دست کارگزاران را برای دعوت از مهمانان خارجی، تجار و فعالان این حوزه در سطح بین‌الملل به خوبی باز می‌کند.

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه، بر توسعه جدی و هرچه بیشتر همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فناوری نانو تاکیدکرد.

توسعه فناوری نانو در سطح بین‌المللی به کمک هشت کارگروه

مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز در این نشست بیان کرد: ۸ کارگروه در ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو با هدف دستیابی به پیش‌بینی‌های سند راهبرد آینده فعالیت می‌کنند.

از همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فناوری نانو حمایت جدی می‌شود

راضیه کهنسال گفت: این ۸ کارگروه شامل ترویج و آموزش عمومی نانو، فراهم‌سازی و تقویت زیرساخت‌های لازم، ارتقای همکاری‌ها و تعاملات بین‌المللی، توسعه و بهره‌مندی از سرمایه‌های انسانی نانو و ارتقای تحقیقات مسأله‌محور، راهبری تحقیقات هدفمند نانو برای دستیابی به فناوری‌های کلیدی، تسهیل و تسریع تجاری‌سازی از طریق فراهم‌سازی خدمات توسعه فناوری مورد نیاز فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقای صنایع با به‌کارگیری فناوری ‌نانو و گسترش بازار نانو و سیاست‌گذاری و ارزیابی اهداف، راهبردها، سیاست‌ها، برنامه‌ها و نهادهای نانو است.

استفاده از ظرفیت نمایشگاه نانو در جهت توسعه تعاملات تجاری

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو نیز در ادامه نشست هماهنگی کارگزاران جذب هیات تجاری، با اشاره به این موضوع اظهارکرد: یکی از ظرفیت‌ها برای جذب هیات‌های تجاری و فناوری، نمایشگاه است.

عماد احمدوند افزود: همکاری ستاد با کارگزاران این حوزه با هدف جذب هیات‌های تجاری و فناوری از نقاط مختلف جهان، محدود به نمایشگاه نیست. چرا که طبق آمار، کشورمان در شاخص‌های مختلف مثل جمعیت، میزان تولید علم و غیره کسری از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

ایجاد شناسنامه برای محصولات نانویی جهت معرفی به تجار بین‌المللی

رئیس اداره تسهیل فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان وزارت امور خارجه نیز ضمن تاکید بر موضوع ایجاد شناسنامه برای محصولات نانویی در نشست کارگزاران جذب هیات تجاری گفت: کارگزاران با تحقیق روی قاره‌های مختلف می‌توانند متناسب با نیاز کشورها، محصولات ایران را معرفی کنند.

حمیدرضا وحید کیانی افزود: کشورهای آفریقایی مواد پتروشیمی ندارند و شرکت‌های فعال در حوزه پتروشیمی که محصولات نانویی تولید می‌کنند، می‌توانند به بازار این کشورها ورود کنند.

نظر شما