شناسهٔ خبر: 67653913 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

تماشا کنید: ریرا، مقاوم ترین خودرو ایرانی در تست های معتبر ایمنی

صاحب‌خبر -

ریرا مقاوم ترین خودرو ایرانی لقب گرفته. در ادامه ببینید شاسی بلند ریرا ایران خودرو در تست های معتبر ایمنی و تصادف دقیقاً چطور ظاهر شده است.

ریرا از چندین جهت محصولی مهم برای ایران خودرو است. ریرا اولین شاسی بلند تولید داخل و به‌روزترین و پرامکانات‌ترین خودرو داخلی بر شمرده می‌شود. علاوه بر این، این محصول ایران خودرو لقب اولین خودرو ایرانی را گرفته که در چندین تست معتبر خارجی در زمینه ایمنی نمره قبولی کسب کرده است؛ موضوعی که طی روزهای اخیر محل بحث دنبال‌کنندگان اخبار خودرو بود. در واقع پیش‌تر وزیر صمت آن را «خودرویی کاملاً ایرانی در تراز بین‌المللی» توصیف کرده بود.

ریرا، خودرو داخلی سرآمد در ایمنی؟

در این ویدیو در گجت نیوز عملکرد ریرا در تست های معتبر ایمنی را شرح داده‌ایم و نهایتاً سوالی مهم مطرح کرده‌ایم. پیشنهاد می‌شود اگر پیگیر اخبار و احوالات بازار خودرو ایران هستید، این ویدیو را تماشا کنید.

ریرا بعد از تاخیر پشت سر گذاشته، بالاخره در نیمه دوم سال جاری روانه بازار می‌شود. انتظار می‌رود قیمت این شاسی بلند در محدوده 1 میلیارد تومان قرار داشته باشد. ریرا با موتور، سطح امکانات و قیمت خود هدف از رقابت با برخی از کراس اوورهای چینی مونتاژی نظیر ام وی ام ایکس ۳۳ کراس دارد.

موتور 1.7 لیتری توربوشارژ 160 اسب بخاری با عنوان قوی‌ترین موتور تولید داخل، انواع امکانات پایه ایمنی شامل سیستم‌های مختلف ترمز و کمک‌راننده و امکانات رفاهی به‌روز از جمله دو نمایشگر لمسی برخی از ویژگی‌های این کراس اوور ساخته ایران خودرو هستند.

گفتنی است که ریرا برقی هم در صورت موفقیت ریرا و پیشروی فرایند الکتریکی‌سازی در کشور، شانس ورود به سبد محصولات ایران خودرو را دارد. این نسخه ریرا اولین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 با موتور الکتریکی 120 کیلوواتی، شعاع حرکتی 420 کیلومتری و سرعت شارژ کامل کمتر از نیم ساعت به نمایش گذاشته شد.

سایر ویدیوها در گجت نیوز:
کلکسیون ماشین حیرت‌انگیز رونالدو با ارزش ۲۰ میلیون دلار + فیلم مقایسه ویدیویی اطلس و کوییک؛ کدام هاچ بک سایپا را بخریم؟ با تکنولوژی حرکت خرچنگی هیوندای، پارک دوبل مثل آب خوردن می‌شود + ویدیو تماشا کنید: ماشین هایی که خودروسازان بزرگ را از فروپاشی نجات دادند چرا هیچ‌کس نسل جدید هیوندای سانتافه را دوست ندارد + ویدیو سوزوکی جیمنی وارداتی؛ معرفی ویدیویی شاسی بلند آفرودی و پرطرفدار ژاپنی

نظر شما