شناسهٔ خبر: 67653781 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

وزیر فرهنگ:

نباید حرف‌های منسوخ جان لاک بار دیگر برای جامعه تجویز شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی رونمایی از سند ملی "خواندن و ترویج مطالعه مفید" در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: نباید حرف‌های منسوخ جان لاک بار دیگر برای جامعه تجویز شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن توئیت محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"امروز در جلسه رونمایی از سند ملی مطالعه مفید، با بیان اقدامات مهم دولت مردمی در حوزه فرهنگ و ادب، تاکید کردم: عبارت‌های شیکی چون دولت فرهنگی به جای فرهنگ دولتی مصداق "کلمه الحق یراد به الباطل" است؛ این تعبیر در لسان جریان مرتجع غرب‌زده معادل رها‌سازی فرهنگ و اباحه‌گری است که در این چند وقت مرتب به آن می‌دمند.

باید مواظب بود حرف های ۴۰۰ سال پیش و منسوخ جان لاک در لیبرالیسم کلاسیک، بار دیگر برای جامعه ما تجویز نشود. دولت فرهنگی یعنی دولتی که در راس آن شخصیت فرهنگی چون آیت‌الله شهید باشد که گره های کور در محتوا، قانون، بودجه و زیر ساخت‌های فرهنگ را با پاسداشت کامل آزادی فکر و بیان حل نماید.

اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را قدر بداند و در صدر نشاند، و با اشراف نظری و قاعده گذاری کلان حکمرانی فرهنگی، دولت را به جای تصدی گری در جایگاه تنظیم گری، هدایت و حمایت قرار دهد.

انجمن ها، گروه ها، و جبهه فرهنگی متصدی اصلی فرهنگی باشند و در انتها،  دوره رونق بی نظیری در فرهنگ و هنر را به یادگار گذارد."

نظر شما