شناسهٔ خبر: 67653395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان:

۷ هزار میلیارد ریال هزینه درمانی در استان سمنان پرداخت شد

سمنان- مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: در سال ۱۴۰۲ هفت هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال در بخش درمان غیرمستقیم به مراکز درمانی استان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم امیدیان ظهر شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران در تأمین اجتماعی سمنان با بیان اینکه تأمین اجتماعی با ۱۱۴ داروخانه استان قرار داد دارد، تاکید کرد: ۱۷۶ مرکز دندانپزشکی و پزشک دندانپزشک، ۳۷ درمانگاه و ۹۷ پاراکلینیک تحت قرار داد تأمین اجتماعی استان هستند.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی همچنین با ۱۱ بیمارستان و هشت مرکز دیالیز استان سمنان هم قرار داد دارد، افزود: سال گذشته یک هزار و ۸۹ میلیارد ریال هزینه دارو، لوازم مصرفی پزشکی، تجهیزات پزشکی در مراجعه به مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی در استان سمنان پرداخت شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان همچنین گفت: در سال ۱۴۰۲ هفت هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال هزینه درمان بیمه شدگان به صورت غیرمستقیم یعنی مراجعه به مراکز غیر ملکی تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

امیدیان با بیان اینکه سه میلیون و ۳۱۳ هزار مورد مراجعه سرپایی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان سمنان در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است، تاکید کرد: در سال گذشته همچنین ۶۰ هزار مورد خدمات تصویر برداری و رادیولوژی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان سمنان به صورت مستقیم یک میلیون و ۲۲۳ هزار مورد نسخه درمانی را صادر کرده‌اند، تاکید کرد: این مراکز همچنین پنج هزار و ۹۳۰ مورد عمل حراجی و پنچ هزار و ۶۱۸ مورد فیزیو تراپی را ارائه کرده‌اند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ و در مراکز تأمین اجتماعی استان به صورت مستقیم ۵۸ هزار مورد خدمات دندان پزشکی ارائه شده است، تاکید کرد: در این بازه زمانی ۱۱۲ هزار مورد خدمات آزمایشگاهی به مردم داده شده است.

امیدیان با بیان اینکه ۷۹۸ مورد زایمان در سال ۱۴۰۲ در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان سمنان به ثبت رسیده است، افزود: یک و نیم میلیون ویزیت در سال ۱۴۰۲ در این مراکز ثبت شده است همچنین این بجز یک میلیون و ۸۰۰ هزار مورد ویزیتی است که در مراکز غیر تأمین اجتماعی انجام و هزینه آن پرداخت شده است.

وی سرانه دریافتی بیمه هر نفر در استان سمنان در زمینه درمان غیر مستقیم (یعنی درمان در مراکز غیر تأمین اجتماعی و پرداخت هزینه آن) را یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد، عنوان کرد و گفت: ۹۳۱ مورد پرونده ناباروی نیز در زمینه درمان غیر مستقیم، توسط تأمین اجتماعی پرداخت هزینه شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان همچنین توضیح داد: در زمینه ناباوری در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۲۲۴ میلیون ریال هزینه پرداخت شده است.

نظر شما