شناسهٔ خبر: 67652925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تولید نخستین محصول شیشه هرمزگان از سال آینده

استاندار هرمزگان گفت: کار احداث واحدها و شهر شیشه به خوبی در حال انجام است و اولین محصول شیشه استان سال آینده در هفته دولت تولید و صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از طرح‌های توسعه زنجیره سلیس و تولید شیشه استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در توسعه زنجیره شیشه استان واحدهایی به صورت متمرکز و برخی به صورت منفصل در مناطق مختلف استان در حال راه اندازی است.

وی با تاکید بر اینکه عمده شیشه استان صادراتی خواهد بود افزود: شیشه بازار هدف بسیار خوبی دارد هند و کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس عمده ترین بازار این محصول خواهند بود. 

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز این واحدها خریداری شده و کار پیشرفت مناسبی دارد، گفت: در بازدید امروز مشاهده کردیم کار احداث واحدها به خوبی در حال انجام است و اولین محصول شیشه استان سال آینده در هفته دولت تولید و صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در حوزه صنعت و معدن سه زنجیره شامل زنجیره نفتی، صنعتی و معدنی را همزمان پیش می بریم، از ابتدای دولت کار اکتشاف بر روی بیش از 41 هزار کیلومتر مربع از پهنه‌های استان را آغاز کرده‌ایم و سیاست ما در قبال تمام مواد خام خروجی از استان تعریف کردن واحد صنعتی برای ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی بیشتر برای استان است. 

دوستی گفت: در زنجیره سیلیس شهر شیشه تعریف شده و در زنجیره مواد نفتی هم پتروپالایش ها و پالایشگاه‌ها تعریف شده‌اند و یک بخش دیگر نیز مرتبط با کارخانه‌های صنعتی است که بیش از 250 واحد صنعتی تاکنون به بهره برداری رسیده است. 

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 700 همت سرمایه گذاری بر روی کاغذ داریم که بیش از 300 همت سرمایه گذاری هایی داریم که پروژه‌ها آغاز شده و بیش از 10 درصد پیشرفت داریم و بالغ بر 100 همت نیز سرمایه گذاری از ابتدای دولت تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است. 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: عمده و کار اصلی در تمام زنجیره‌های سه گانه بیان شده از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است. 

انتهای پیام/864/.

نظر شما