شناسهٔ خبر: 67652758 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نرخ بیکاری در ۲۶ استان تک‌رقمی شد/ استان مرکزی با کمترین تعداد بیکار

تهران- ایرنا- بر اساس آخرین آمارگیری مرکز آمار ایران، در بهار امسال نرخ بیکاری در ۲۶ استان کشور تک‌رقمی شد و کمترین نرخ بیکاری مربوط به استان مرکزی با نرخ بیکاری ۴.۸ درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، آخرین بررسی نرخ بیکاری افراد ۱۵ ساله و بیشتر مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در بهار سال جاری ۷.۷ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) کشور بیکار بوده‌اند که این عدد نسبت به نرخ بیکاری کل در سال ۱۴۰۲ کاهشی شده است. همچنین بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ۱۴۰۲) نیم درصد کاهش یافته است.

نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار ۱۴۰۳ نشان می‌دهد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد نرخ بیکاری تک رقمی است.

برپایه این گزارش، کمترین نرخ بیکاری گزارش شده مربوط به استان مرکزی با نرخ بیکاری ۴.۸ درصد است. استان‌های تهران، آذربایجان غربی، یزد، فارس و مازندران، خراسان رضوی، زنجان و گیلان با نرخ بیکاری کمتر از هفت درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این گزارش می‌افزاید: بیشترین نرخ بیکاری به ترتیب مربوط به سیستان و بلوچستان با نرخ بیکاری ۱۲.۳ درصد و کرمانشاه با نرخ بیکاری ۱۲ درصد است.

نظر شما