شناسهٔ خبر: 67654560 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

خبر مهم مدیرعامل تامین اجتماعی از پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، برای پرداخت حقوق و مستمری، ۵۵ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم و یک ریال از نظام بانکی استقراض نکردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، میرهاشم موسوی در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی امروز با بیش از ۴۶ میلیون نفر تحت پوشش سرو کار و دارد، اظهار کرد: اساسا کارکرد این سازمان در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و اجتماعی است. در آغاز دولت سیزدهم یکی از توجهات ویژه به حل چالش‌های اساسی در حوزه‌های مختلف بود و یکی از این عرصه‌ها عرصه ناترازی‌ها در اقشار مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم، به میزان ۲۷ هزار میلیارد تومان مستمری و حقوق بازنشستگان را پرداخت می‌کردیم، گفت: پیش از این نیز، به دلیل ناترازی و کسری نقدینگی در پرداخت حقوق و مستمری، حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از سال ۹۲ تا پایان ۱۴۰۰ بدهی فقط به بانک رفاه ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: خاطرم هست که برای پرداخت مستمری در اوایل استقرار دولت، حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان کسری نقدینگی برای پرداخت مستمری بازنشستگان داشتیم و به مرور این شرایط سخت‌تر شد. به مدد الهی و آرمان‌هایی که رییس جمهور در شاخص‌های کلان اقتصادی کشور دنبال می‌کرد، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، برای پرداخت حقوق و مستمری، ۵۵ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم و یک ریال از نظام بانکی استقراض نکردیم. اساسا ما نیازی برای استقراض نداریم. استقراضی که برای انجام کارهای روزمرگی اتفاق می‌افتاد، آینده‌سوزی و آینده‌خواری بود.

موسوی با بیان اینکه پرداخت ۶۵ هزار میلیارد تومانی هم داشتیم که با معوقه فروردین ماه برای بازنشستگان پرداخت شد، تصریح کرد: اقدام مهم دیگر دولت که همواره مورد مطالبه بازنشستگان بود بحث تادیه بدهی دولت به صندوق بوده است؛ همواره دولتها یکی از بدهکاران بزرگ صندوق تامین اجتماعی برشمرده می‌شدند. از بخش‌های کسب و کاری هم بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان از حوزه کسب و کار طلب داریم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بدهی‌های بزرگ به سازمان، بدهی دولتها بود، یادآور شد: اراده دولت مردمی سیزدهم اراده بسیار بزرگی بود و می‌توان گفت یکی از خوش حساب ترین دولت‌ها طی دولتهای مختلف برای سازمان تامین اجتماعی، دولت مردمی سیزدهم در تادیه بدهی‌هاست.

به گفته وی، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است و این موضوع ادامه دارد.

نظر شما