شناسهٔ خبر: 67652561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پویش اطعام و احسان حسینی در قشم اجرا شد

رییس کمیته امداد شهرستان قشم از اجرای پویش اطعام و احسان حسینی در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، «رضا تارک»،رییس کمیته امداد شهرستان قشم روز شنبه گفت: پویش احسان و اطعام حسینی در دهه اول محرم امسال با محوریت مراکز نیکوکاری و مساجد این شهرستان مرزی به اجرا درآمده‌ است.

وی ادامه داد: در اجرای این پویش کمیته امداد امام(ره) قشم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی از جمله مراکز نیکوکاری، خیریه‌های معتبر، هیات‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها، مواکب، گروه‌های جهادی و سایر تشکل‌های مردمی نسبت به اجرای این طرح اقدام می‌کند.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم توضیح داد: در این پویش علاوه بر طبخ غذای گرم، بسته بندی و توزیع بسته های معیشتی میان نیازمندان با استفاده از ظرفیت هیات های مذهبی، مراکز نیکوکاری و خیران با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در این ایام تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

تارک اضافه کرد: علاوه بر فعالیت آشپزخانه‌های اطعام حسینی در طول ماه محرم، حسینیه‌ها و مساجد سرزمین آب و آفتاب در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس نیز غذای گرم طبخ و بین عزاداران و نیازمندان توزیع می‌کنند.

وی با قدردانی از مشارکت همیشگی مردم در امور خیریه و نیکوکاری گفت: قشموندان و مردم خیر سرزمین آب و آفتاب می‌توانند نذورات خود را به شماره کارت ۷۷۶۴-۵۰۰۲-۹۹۷۹-۶۰۳۷ و یا از طرق کد دستوری #۰۷۶۵*۸۸۷۷* در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

وی به اطعام نیازمندان در ماه‌های محرم و صفر در قالب اطعام حسینی در این جزیره اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۵۲ هزار و ۵۰۰ پُرس غذای گرم به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال طبخ و بین نیازمندان این جزیره توزیع شده بود.

46

نظر شما