شناسهٔ خبر: 67652073 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مقام صهیونیست: پهپادهای ایران و حزب‌الله در شکستن معادله بازدارندگی موفق شدند

زینب غلامی

یک مقام نظامی صهیونیست تأکید کرد پهپادهای ایران و حزب‌الله در شکستن معادله بازدارندگی این رژیم موفق شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «حنان گیفن» سرتیپ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی فرمانده سابق یگان «۸۲۰۰» ارتش این رژیم که مسؤول ارائه چشم انداز اطلاعاتی کاملی از رصد و شنود و تصویربرداری است، به کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: ایران و حزب‌الله در شکستن معادله (بازدارندگی) موفق شدند و اسرائیل را با گروهی از پهپادها هدف قرار دادند. قابلیت‌های تشخیص در «دفاع هوایی» برای مقابله با این تهدید آماده نیست و بنابراین هر پهپادی خطری برای تمام شهرهای الجلیل است.

پیشتر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد دفاع هوایی ارتش این رژیم توانایی مقابله ۱۰۰ درصدی با پهپادهای هجومی حزب‌الله لبنان را که در ارتفاع پایین به پرواز درمی‌آیند و کوتاه برد هستند، ندارد.

«گای فارون» خبرنگار این شبکه در شمال اراضی اشغالی گفت: تعدادی از این پهپادها که وارد حریم هوایی ما می‌شوند اقدام به عکسبرداری و جمع آوری اطلاعات می‌کنند بدون اینکه نهاد امنیتی بتواند مانع آن شود.

خبرنگار این شبکه عبری درباره توانایی‌ها و تاکتیک‌های حزب‌الله در حملات هوایی به نقل از اعضای ذخیره که هفت ماه است در شمال خدمت می‌کنند، گفته است که بسیاری از پهپادهای کوچک از بالای سر آنها عبور می‌کنند و به دنبال آنها هواپیماهای بزرگ حامل مواد منفجره را می‌بینند.

این خبرنگار درباره توانایی‌ها و تاکتیک‌های حزب الله در حملات هوایی صحبت و به نقل از نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل در شمال اعلام کرد آن‌ها تعدادی از پهپادهای کوچک را بر فراز سرشان می‌بینند و بعد از آن هواپیماهای بزرگی را می‌بینند که حامل بمب هستند.

از زمان جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی شاهد تبادل آتش میان مقاومت لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است.

مقاومت لبنان بر لزوم توقف جنگ غزه به عنوان شرط خود برای پایان عملیات‌هایش علیه ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد.

اخیرا واشنگتن‌پست در مقاله‌ای به شرح توانایی‌های تسلیحاتی حزب‌الله لبنان پرداخته و هشدار داده در صورت وقوع جنگ میان حزب‌الله و این رژیم، حزب‌الله انبار وسیع و متنوعی از پهپادها و موشک‌ها در اختیار دارد که می‌توانند عرصه را بر سامانه‌های پدافند هوایی رژیم اشغالگر تنگ کنند.

براساس گزارش این رسانه، حزب‌الله از سال ۲۰۰۶، یعنی زمانی که نظامیان صهیونیست برای آخرین بار به لبنان حمله کردند، برای چنین موقعیتی تدارک دیده و آمادگی خود را افزایش داده است. این جنبش هم از حامیان خود تسلیحات دریافت کرده و هم در سال‌های اخیر شروع به تولید مستقل سلاح و مهمات کرده است. حزب‌الله از توانایی پدافند هوایی برخوردار است که بیشتر گروه‌های مقاومت از آن بی‌بهره هستند.

حزب‌الله در زرادخانه‌های خود راکت‌های هدایت شونده، موشک ضدتانک، موشک‌های بالستیک و ضدکشتی و همچنین پهپادهایی مجهز به مواد منفجره دارد که می‌تواند مواضع رژیم صهیونیستی را در اعماق اراضی اشغالی هدف قرار دهد.

به اذعان تخمین تحلیلگران غربی، حزب‌الله بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار موشک و راکت در اختیار دارد، یعنی چهار برابر میزان مهماتی که گفته می‌شد در انبارهای جنبش مقاومت فلسطین (حماس) موجود است. این گروه همچنین بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در اختیار دارد که ۲ برابر تعداد نیروهای نظامی حماس است.

انتهای پیام

نظر شما