شناسهٔ خبر: 67651903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از توقیف اتوبوس حامل ۴۰ میلیارد کالای قاچاق تا کشف داروهای قاچاق

زهرا عسگری

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر توقیف اتوبوس حامل ۴۰ میلیارد کالای قاچاق، کشف ۵۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، کشف ۱۵ میلیارد داروی قاچاق، کشف موتورسیکلت ۳ میلیاردی قاچاق و... مشاهده می‌شود.

صاحب‌خبر -

فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۲۳ تیرماه از کشف انواع ساعت و پوشاک خارجی قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای طرح مبارزه با قاچاق، مطلع شدند فردی با یک دستگاه اتوبوس کالای قاچاق را از استان‌های جنوبی بارگیری و در یکی از محله‌های شیراز قصد تخلیه دارد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار رهام بخش حبیبی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و اتوبوس مذکور را شناسایی و آن را توقیف کردند.

حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از این اتوبوس و انبار مجاور آن ۲۸۰ عدد ساعت آی‌واچ و ۷۰۰ ثوپ پوشاک خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند. 

فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: طرح برخورد با قاچاق در دستور کار پلیس است و افرادی که بخواهند به صورت غیرقانونی اقدام به احتکار و قاچاق کالا کنند با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهند شد.

۵۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۲ دستگاه کامیون حامل ۵۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی لارستان با انجام اقدامات فنی از انتقال میزان قابل توجهی سوخت قاچاق به وسیله ۲ دستگاه کامیون در سطح حوزه استحفاظی مطلع شدند.

سیدمحمد یوسفی افزود: ماموران با شناسایی مسیر تردد کامیون‌ها در مبادی ورودی این شهرستان، آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها در مجموع ۵۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۱۰ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال برآورد کردند.

یوسفی از تشکیل پرونده و معرفی رانندگان به مراجع قضایی خبر داد و گفت: حضور فعال پلیس در محورهای مواصلاتی سبب شده تا عرصه بر جولان قاچاقچیان و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور تنگ شود.

کشف ۱۵ میلیارد دارو قاچاق در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف داروهای غیرمجاز قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاقچیان، روز گذشته مأمورین پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی نی‌ریز حین کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

عظیم‌الله کرمی افزود: مامورین در بازرسی از این اتوبوس ۶۳ هزار و ۱۰۰ عدد قرص ترامادول، اکتیواتیو و متادون خارجی قاچاق و فاقد مجوز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه کارشناسان ارزش قرص‌های مکشوفه را ۱۵میلیارد ریال برآورد کردند، بیان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کرمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

برخورد موتورسیکلت با کامیون با یک کشته و ۲ مجروح

رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس از فوت یک نفر و مجروحیت ۲ تن دیگر در برخورد موتورسیکلت با یک دستگاه کامیون خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی شهرستان کوار، بلافاصله ماموران پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

عبدالهاشم دهقانی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که یک دستگاه موتورسیکلت هوندا حامل ۳ سرنشین به دلیل انحراف به چپ با یک کامیون برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس تصریح کرد: در این حادثه یکی از سرنشینان به دلیل شدت جراحات وارده فوت و ۲ نفر دیگر مجروح و روانه بیمارستان شدند.

موتورسیکلت‌ ۳ میلیاردی قاچاق در شیراز متوقف شد

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین و قاچاق در سطح شهرستان، مأموران کلانتری ۱۵ قصردشت هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

اسماعیل زراعتیان تصریح کرد: طی بررسی و استعلامات صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت ‌مذکور قاچاق و فاقد مدارک قانونی است.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه ارزش موتورسیکلت‌ مکشوفه برابر اعلام کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راکب برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

انتهای پیام

نظر شما