شناسهٔ خبر: 67655306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو شورای شهر همدان:

پای فضای تفریحی جدید به همدان باز شد

همدان-رئیس کمیسیون سرمایه‌گذای، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورای شهر با ایجاد پارک آبی در همدان موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بادامی‌نجات با اشاره به اقدامات مؤثر انجام شده در حوزه سرمایه‌گذاری در این دوره شورا، اظهار کرد: در کمیسیون سرمایه‌گذاری و مالی دوره ششم، سعی بر جذب سرمایه‌گذار و توسعه شهر و گردشگری بوده است که خوشبختانه موفقیت‌هایی نیز حاصل شده است.

وی ثبت جهانی هگمتانه را از جمله اقدامات شاخص در حوزه گردشگری برشمرد و گفت: به منظور تحقق این مهم تلاش‌های بسیاری شد و امید است بتوانیم همدان را به عنوان یک شهر تاریخی با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بسیار به گردشگران و سرمایه‌گذاران بیش از گذشته معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذای، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: رایزنی‌های بسیاری به منظور جذب سرمایه‌گذار با هدف رونق بخشی به بخش‌های مختلف و صنعت توریسم و گردشگری انجام شد که بخشی از طرح‌ها توسط کمیسیون پیگیری و بخشی نیز توسط شهرداری اجرایی شده است.

بادامی‌نجات با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری فرصت‌هایی از دست داده‌ایم و در صورت ادامه این روند زمانی برای جبران نداریم، افزود: با توجه به وضعیت موجود، فرصت سوزی در این خصوص، جایز نیست.

وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در همدان، تصریح کرد: متأسفانه فضای جذاب تفریحی همچون پارک آبی مشهد برای جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها در همدان نداریم و شهربازی‌های موجود نیز میراث گذشته است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذای، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: ایجاد فضاهای تفریحی جذاب برای شهروندان و گردشگران اکنون یکی از نیازهای شهر بوده و به رونق گردشگری در همدان کمک خواهد کرد.

بادامی‌نجات با اشاره به جذب یک سرمایه‌گذار برای ایجاد پارک آبی در کوی پردیسان، خاطرنشان کرد: در صحن شورای شهر با لایحه شهرداری به منظور اختصاص فضایی به مساحت ۹ هزار و ۵۳۲ متر مربع در منطقه ۳ برای ایجاد پارک آبی موافقت شد.

وی با بیان اینکه ایجاد پارک آبی در منطقه ۳ با توجه به وسعت در برگرفته و وجود پارک پردیسان موجب توسعه این منطقه خواهد شد، یادآور شد: با افتتاح این پروژه به طور حتم علاوه بر استفاده شهروندان شاهد مراجعه و استفاده گردشگران نیز خواهیم بود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذای، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: ایجاد مجموعه سوارکاری کودکان در پردیسان از دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری است که در کنار پارک آبی تکمیل کننده طرح‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری در همدان است.

بادامی‌نجات با اشاره به تلاش‌ها برای راه‌اندازی پروازها از فرودگاه همدان، گفت: به منظور رفاه حال حجاج و با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته پرواز حجاج همدانی و استان کردستان، امسال از فرودگاه همدان انجام شد.

تهیه دو هواپیما هدف شهرداری برای فعال کردن فرودگاه همدان

وی با بیان اینکه در نظر است پروازهای فرودگاه همدان به سایر مقصدها نیز فعال شود، تصریح کرد: تهیه هواپیما و تخصصی فرودگاه همدان به منظور تحقق این مهم امری ضروری است که در این راستا تدابیری شده است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذای، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان افزود: شهرداری لایحه‌ای با عنوان تهیه هواپیمای اختصاصی به شورای شهر ارسال کرد که اعضای شورا نیز با این لایحه موافقت کردند.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه شهرداری به منظور سرمایه‌گذاری و رونق‌بخشی در حوزه گردشگری به این موضوع ورود کرده است، بیان کرد: در این لایحه تدابیری از جمله خرید، اجاره و یا اجاره به شرط تملیک دو دستگاه هواپیمای اختصاصی برای فعال شدن پروازهای فرودگاه همدان به سایر مقاصد اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری در حال بررسی راهکارهای پیش رو در این خصوص است، ادامه داد: پس از انتخاب گزینه مورد نظر این موضوع مجدداً در شورا مطرح خواهد شد و به طور حتم هر تصمیمی کمک به رونق فرودگاه همدان و توسعه گردشگری خواهد بود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذای، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در پایان خاطرنشان کرد: تعریف بسته‌هایی با معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ضروری بوده و این امر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیاری را برای حضور در همدان تشویق خواهد کرد.

نظر شما