شناسهٔ خبر: 67651894 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون فوتبال | لینک خبر

محمدنبی: نواقص ورزشگاه آزادی باید تا اوایل شهریور برطرف شود

مهدی محمدنبی درمورد وضعیت استادیوم آزادی و نگرانی بابت میزبانی تیم ملی، اظهار داشت: از مسئولین شرکت تجهیز تشکر می‌کنم که با فدراسیون فوتبال بسیار همراه هستند.

صاحب‌خبر -

محمدنبی: نواقص ورزشگاه آزادی باید تا اوایل شهریور برطرف شود

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، مهدی محمدنبی در نشست خبری امروز (شنبه) خود اظهار داشت: فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و یارانش را تسلیت می‌گویم. باید از شرکت توسعه و تجهیز تشکر کنم که بسیار همراه هستند. همانطور که اطلاع دارید بالغ بر هزار و 200 میلیارد تومان با پیگیری‌های وزیر ورزش و جوانان به شرکت توسعه و تجهیز برای بازسازی ورزشگاه آزادی اختصاص داده شد و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در دو شیفت در حال کار کردن هستند. امروز در جلسه با مسئولان شرکت توسعه و تجهیز، مواردی مطرح شد، اینکه در مقررات جدید AFC، بخشی به ورزشگاه اشاره شده است و نسبت به گذشته تغییر کرده و به‌روز شده است. برای به‌روز شدن باید جلساتی را با شرکت تجهیز و توسعه و ورزشگاه آزادی برگزار می‌کردیم. جلسه امروز ما در همین مورد دو ساعت طول کشید و فردا ساعت 11 بازدید میدانی از ورزشگاه خواهیم داشت. این استادیوم چلش‌هایی برای میزبانی دارد. ماده 23 آیین نامه ورزشگاه که AFC ابلاغ کرده در خصوص رسانه‌هاست.

نبی ادامه داد: صندلی‌ها، خبرنگاران و دسترسی آن‌ها به تکنولوژی مورد توجه ویژه قرار دارد. طرح تفصیلی که توضیح داده شد، به ابتیای تعداد صندلی‌ها، جایگاه VVIP و VIP و بخشی که باید در اختیار حامی AFC‌ در روز مسابقه قرار بگیرد، کمک می‌کند. آیین نامه‌های دیگری هم وجود دارد. در گذشته اینطور بود که 48 ساعت قبل نمایندگان AFC می‌آمدند، استادیوم را می‌دیدند و موضوعات را پیگیری می‌کردند. در آیین نامه جدید یک هفته قبل برای بازرسی و بررسی میدانی می‌آیند که تععدادشان هم خداراشکر زیاد است!
وی افزود: بخش بعدی درمورد حامیان مالی AFC است. تعداد جایگاه‌ها و تعداد صندلی‌هایی که اختصاص خواهد داشد فکر می‌کنم فقط 130 عدد در VIP است. خوشبختانه در طرح تفصیی جدید تعداد صندلی‌ها در جایگاه‌های ویژه افزایش پیدا خواهد کرد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: می‌توانیم به راحتی این بخش را پوشش بدهیم و مشکلی نداریم. تسهیلاتی که باید برای تیم مهمان فراهم کنیم هم توضیح داده شده است. امکانات بسیارِ دیگری باید مهیا شود. بخشی مربوط به تکنولوژی است. سرعت بارگذاری و دانلود سیستم وایفای مورد توجه است. برای کارهای VOR که همان اتاق VAR است، سیستم برق و کابل کشی و موضوعاتی از این دست را باید فراهم کنیم. کابل فیبرنوری که در محوطه وجود دارد باید سازماندهی شود. استادیوم آزادی باید این موضوع را به صورت تخصصی در نظر بگیرد.

محمدنبی: نواقص ورزشگاه آزادی باید تا اوایل شهریور برطرف شود

وی افزود: به هیچ وجه نباید در روز مسابقه قطعی برق داشته باشیم. 2 پست برق در نظر گرفته شده که طور مجزا فقط برای استادیوم صدهزارنفری و احیانا ورزشگاه 12 هزار نفری هستند و کمک می‌کنند به هیچ وجه قطعی برق نداشته باشیم. الزماتی مربوط به VAR وجود دارد. خطوط دروازه هم باید از دوربین‌ها بهره‌مند شوند. هر دروازه باید حداقل به 2 دوربین تجهیز شود که خط دروازه را پوشش بدهد.

نبی گفت: بحث بعدی مربوط به اسکوربرد است. خوشبختانه 2 اسکوربرد برای استادیوم آزادی پیش بینی شده که از بروزترین اسکوربردهایی هستند که فعلا در داخل کشور داریم. استادیوم آزادی این‌ها را خریده است.

در اسکوربرد نوشته‌هایی درج می‌شوند. مانند توضیح برای تصمیم داور VAR که باید حتما نمایش داده شود که این بخش را باید تنظیم کنیم. سیستم صوتی ورزشگاه هم بروز خواهد شد.
وی افزود: اگر به هردلیلی استادیوم محل میزبانی ما تا زمانیکه بازرسین AFC‌ به ایران وارد می‌شوند یعنی اوایل شهریور بروز نشود، مخاطراتی مانند جریمه نقدی به مبلغ 250 هزار دلار، سلب میزبانی و کسر امتیاز وجود دارد. مثل دوره قبل در بازی کره شمالی و ژاپن که از کره شمالی کسر امتیاز شد. این برای تمامی فدراسیون‌هایی که در دور سوم مسابقات انتخابی جام جهانی هستند، وجود دارد. تمام این موضوعات و موضوعاتی دیگر در جلسه امروز مطرح شد.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چه انتظاری از رئیس جمهور جدید دارد، عنوان کرد: به رئیس جمهور منتخب و محبوب مردم کشورمان عرض تبریک دارم. در ورزش کشور طی یکسال اخیر چالش‌های مختلفی را شاهد بودیم. خوشبختانه حضور کیومرث هاشمی که از بدنه ورزش کشور است کار را پیش برد. در کمتر از یکسال فضای تعاملی با فدراسیون‌ها ایجاد شد.
وی افزود: فدراسیون‌هایی که سرپرست داشتند عاقبت بخیر شدند و رئیسشان معرفی شد. افزایش بودجه رئیس 52 فدراسیون بود که این بخش را هم به خوبی مدیریت کرد. خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس اتفاق افتاد که اگر این اتفاق نمی‌افتاد فوتبال کشورمان ضربه می‌خورد. بخش دیگر اختصصا بودجه 1200 میلیاردی بود که به استادیوم آزادی اختصاص داده شده. حدود 120 میلیارد تومان هم با پیگیری‌های هاشمی برای خرید VAR‌ فراهم شد. چالش‌های دیگری مانند کاروان المپیک پیش روست که از برایشان آرزوی موفقیت داریم. در این مسیر ورزشکاران و فدراسیون‌ها مطالبات ویژه‌ای از رئیس جمهور منتخب خواهند داشت.
محمدنبی: نواقص ورزشگاه آزادی باید تا اوایل شهریور برطرف شود
نبی ادامه داد: در بحث اجتماعی، سیاسی و امنیتی، ورزش می‌تواند محل پراتکایی برای رئیس جمهور باشد. امیدواریم سیاست گذاری هاشمی به خوبی جلو برود تا کمترین چالش را در ورزش کشور داشته باشیم. اگرچه رئیس جمهور هم فوتبالیست است و خوب فوتبال بازی می‌کند. ورزشکار قابلی است و اما علاقه‌مندی او به تنهایی کاری را پیش نمی‌برد. امیدواریم با مطالبات ویژه‌ای که جامعه ورزش از او دارند، توام شود. ان‌شاالله فدراسیون‌ها در این مسیر به عملیاتی شدن سیاست‌گذاری ورزش کمک کنند.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال درمورد زمان شروع مسابقات لیگ برتر و چالش‌های آماده سازی تیم ملی، اظهار داشت: هیچ گروهی در این رده از مسابقات (انتخابی جام جهانی) آسان نیست. مسابقات سختی را پیش رو داریم. با توجه به هماهنگی امیرقلعه‌نویی با من و سازمان لیگ، تقویم را باید طوری برنامه ریزی کنیم که در فیفا دی آسیبی به تیم ملی نرسد و این تیم کارش را به راحتی انجام بدهد.
وی افزود: دوم مرداد قرعه کشی مسابقات لیگ برتر کشور است. 17 مرداد جشن برترین‌های لیگ برتر را داریم و 25 مرداد هم شروع مسابقات است. بعد از چند هفته برگزاری مسابقات لیگ برتر باید به مسابقات تیم ملی برویم. قلعه نویی جوانگرایی کرده و این جوان‌ها باید میدان ببینند. ان‌شاالله با فضایی که قلعه نوییبه آن‌ها خواهد داد بتوانیم کار را دنبال کنیم. برای آینده محرک و مولد اصلی ما، باشگاه‌ها هستند. چه در سطح آکادمی، تولید بازیکن، کشف استعداد و... در آینده باید از بازیکنان جوان استفاده کنیم تا تیم ملی احیا شود. نیاز به زمان دارد و امیدواریم این زمان به خوبی در اختیار قلعه نویی قرار بگیرد. وقتی بازیکنان به تیم ملی اضافه می‌شوند، من و قلعه‌نویی به همراه کادرفنی، مدیریتشان را بر عهده داریم.
نبی درمورد اینکه آیا نگران این نیست که تغییرات دولت و احیانا وزارت ورزش به ضرر فوتبال باشد، گفت: اگر تغییرات همراه با تحول باشد خیلی خوب است ولی اگر تغییرات باعث شود آنچه داریم کاهش پیدا کند، اصلا ثواب نیست. امیدواریم سیاست تعاملی بین فدراسیون‌ها و وزارت ورزش به خوبی ادامه پیدا کند. المپیک پاریس نزدیک است و شاید این تغییرات آنجا هم تاثیر داشته باشد. امیدواریم کمترین آسیب را بزند و چالشی برای ورزش کشور ایجاد نشود.نبی درخصوص اینکه مدیرعاملان باشگاه‌های لیگ برتر خواهان افزایش سهمیه بازیکنان خارجی هستند چون قیمت بازیکنان داخلی بالا رفته و اگر این اتفاق بیفتد قیمت ایرانی‌ها کمتر می‌شود، عنوان کرد: دستورالعمل سقف قراردادها برای نظم دادن به فوتبال کشور است. باید از این هرج و مرج خارج شویم. در اروپا هم این سقف بودجه وجود دارد. اگر با حضور بازیکنان با کیفیت خارجی در تیم‌ها توام شود خیلی هم خوب است.
وی افزود: باشگاه‌ها می‌توانند به سازمان لیگ درخواست بدهند. این در بسته نیست و محدودیتی ندارد. سازمان لیگ بخش نقل و انتقالات و هیات رئیسه دارد. باید بررسی کنند. بازیکن خارجی با کیفیت چه اشکالی دارد بیاید؟ بعد از بررسی سازمان لیگ اگر نیاز به مجوز فدراسیون باشد، حرفی نداریم. فدراسیون برمبنای کارشناسی آن‌ها کار را جلو خواهد برد. تعدادی از تیم‌های ما هم در لیگ نخبگان یا لیگ قهرمانان آسیا هستند. نیازمند این هستند که بازیکنان بهتری داشته باشند ولی کیفیت بازیکنان باید بالا باشد. از نظر کمی اصلا قابل قبول نیست.
محمدنبی: نواقص ورزشگاه آزادی باید تا اوایل شهریور برطرف شود
نایب رئیس فدراسیون فوتبال درمورد معرفی سرمربی تیم ملی امید و اینکه مناف هاشمی اعلام کرده اگر کار این تیم را صفرتاصد به کمیته المپیک بسپرند کارنامه خیلی خوبی ارائه خواهد شد، اظهار داشت: او دوست و همکار بسیار خوب ما است ولی حوزه اختیارات کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال از هم تفکیک است. جلسه‌ای هفته پیش در کمیته فنی برگزار شد. سرمربی تیم ملی امید باید با سرمربی تیم بزرگسالان ما هماهنگ باشد. لذا باید جلسات کمیته فنی ما و نظرات سرمربی تیم ملی در این خصوص گرفته شود تا هماهنگی بیشتری بین دو تیم ایجاد شود چون خروجی تیم ملی امید، تیم ملی بزرگسالان است.
نبی درخصوص اینکه امروز اعلام شده سمت غربی ورزشگاه آزادی تا آخر شهریور بازسازی می‌شود، گفت: در جلسه امروز صبح مطرح شد. ابوالفتحی اعلام کرد تلاش می‌کنیم تا آخر مرداد یعنی 25 مرداد (زمان شروع لیگ) استادیوم آماده شود.
وی افزود: 3 فاز را پیش بینی کرده‌اند. اول فاز غربی استادیوم است که تخریب‌ها انجام شده و کارها انجام می‌شود. بعد سمال و جنوب، بعد قسمت شرق است. پیش بینی این است که نزدیک به 2هزار میلیارد تومان هزینه بازسازی استادیوم آزادی است. تا به حال 1200 میلیاردتوامن اختصاص داده شده و بیشتر ان در غرب استادیوم هزینه می‌شود. فکر می‌کنم تا 25 مرداد بخش غربی تکمیل شود. روی بخش‌های دیگر براساس زمانبندی کار شروع می‌شود.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال درمورد معرفی سرمربی تیم ملی امید و اینکه مناف هاشمی اعلام کرده اگر کار این تیم را صفرتاصد به کمیته المپیک بسپرند کارنامه خیلی خوبی ارائه خواهد شد، اظهار داشت: او دوست و همکار بسیار خوب ما است ولی حوزه اختیارات کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال از هم تفکیک است. جلسه‌ای هفته پیش در کمیته فنی برگزار شد. سرمربی تیم ملی امید باید با سرمربی تیم بزرگسالان ما هماهنگ باشد. لذا باید جلسات کمیته فنی ما و نظرات سرمربی تیم ملی در این خصوص گرفته شود تا هماهنگی بیشتری بین دو تیم ایجاد شود چون خروجی تیم ملی امید، تیم ملی بزرگسالان است.نبی درخصوص اینکه امروز اعلام شده سمت غربی ورزشگاه آزادی تا آخر شهریور بازسازی می‌شود، گفت: در جلسه امروز صبح مطرح شد. ابوالفتحی اعلام کرد تلاش می‌کنیم تا آخر مرداد یعنی 25 مرداد (زمان شروع لیگ) استادیوم آماده شود.
وی افزود: 3 فاز را پیش بینی کرده‌اند. اول فاز غربی استادیوم است که تخریب‌ها انجام شده و کارها انجام می‌شود. بعد سمال و جنوب، بعد قسمت شرق است. پیش بینی این است که نزدیک به 2هزار میلیارد تومان هزینه بازسازی استادیوم آزادی است. تا به حال 1200 میلیاردتوامن اختصاص داده شده و بیشتر آن در غرب استادیوم هزینه می‌شود. فکر می‌کنم تا 25 مرداد بخش غربی تکمیل شود. روی بخش‌های دیگر براساس زمانبندی کار شروع می‌شود.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه براساس خرید برخی باشگاه‌ها به نظر می‌رسد آن‌ها سقف بودجه را رد کرده‌اند و چه ضمانت اجرایی وجود دارد که اتفاقات فصل گذشته تکرار نشوند، گفت: ثبت قرارداد یعنی قراردادی که در سیستم نقل و انتقالات سازمان لیگ ثبت می‌شود، برای ما مهم است. عدد و رقمی که در جای دیگر ثبت می‌شود از نظر ما سندیت ندارد.
وی افزود: اگر به هردلیلی به طور مستند، کارگروه نقل و انتقالات به این جمع بندی برسد که باشگاهی تخلف کرده، براساس آن مستندات در ارکان قضایی رسیدگی و تصمیم گیری می‌شود. لذا مدیران باشگاه‌ها باید بدانند آنچه در سیستم نقل و انتقالات سازمان لیگ ثبت می‌شود برای ما ملاک است. خارج از آن برای ما ملاک اجرایی ندارد.نبی درمورد اینکه آیا پرداخت‌های خارج از قرارداد رصد می‌شوند و ضمانت اجرای دارند، گفت: اولین ضمانت اجرایی با خود مدیران باشگاه‌ها و بودجه‌ای که تصویب می‌کنند است. چون خودشان مسئولیت اجرایی و مستقیم دارند باید مراعات کنند که به هردلیلی تخلف نشود ولی به لحاظ نظارت و بررسی میدانی، کارگروه نقل و انتقالات هم کارگروه صیانت این کار را دنبال می‌کنند. اگر تخلفی ببینیم به ارکان قضایی فدراسیون ارجاع می‌دهیم. مدیران باید براساس دستورالعمل سقف بودجه کار را دنبال کنند. به غیر از این خودشان دچار خسران می‌شوند و فوتبال کشور دچار چالش می‌شود.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص ساخت یک مجموعه ورزشی جدید، اظهار داشت: در این مورد شرکت تجهیز باید پاسخگو باشد ولی تا جاییکه من اطلاع دارم قراردادی با پیمانکار چینی بسته شد که اطلاع ندارم به کجا رسیده است. استادیوم آزادی محلی دارد که کلنگ یک استادیوم 40 هزار نفری در آن زده شده است. تا آن مجموعه ورزشی بزرگ راه بیفتد، بهترین راه این است که جایگزین استادیوم 100هزار نفری، همین استادیوم 40 هزار نفری باشد.
وی درمورد زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، گفت: دبیرکل فدراسیون فوتبال باید در دستور جلسه هیات رئیسه بیاورد تا بحث، بررسی و اعلام شود.
نبی درخصوص اینکه آیا مشکل تامین اعتبار خرید VAR‌حل شده، عنوان کرد: خوشبختانه از سال گذشته 42 جلسه برگزار شد. حدود 9 ماه پیش این اعتبار را دکتر مخبر مصوب کرد. به حساب وزارت ورزش واریز شد. فیروزی معاونت وزارت ورزش به هردلیلی که نمی‌دانم چیست، آن را پس از وقفه‌ای که بود به حساب شرکت تجهیز واریز کرد. این اتفاق با رفتن عسکریان و آمدن طلا مصادف شد. پس از طی تشریفات قانونیِ شرکت تجهیز که تابع قوانین نظارتی کشور است و 42 جلسه، خوشبختانه تاج هفته گذشته جلسه‌ای با دوستان داشت. این جلسه منجر به عقد توافقنامه فدراسیون فوتبال و شرکت تجهیز شد. اولین دستگاه فکر می‌کنم تا 12-10 روز آینده در تهران باشد.
وی تصریح کرد: آوردن دستگاه اول پیش درآمدی برای 5 دستگاه دیگر است که فکر می‌کنم حدود 45 روز بعد از 10 روز آینده طول بکشد. علت ورود دستگاه اول به ایران این است که صداوسیما باید شرایط دستگاه را بررسی کند. بحث لینک شدن دستگاه با سیستم پخش صداوسیما وجود دارد. باید تست شود. امیدواریم ایرادی نگیرند تا بتوانیم هفته‌های اول لیگ را با VAR پوشش بدهیم.نایب رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه آیا شایعه فعالیت نقل و انتقالاتی بازیکنان تیم ملی در اردوی این تیم درست است یا خیر، اظهار داشت: همان شایعه است. در اردوی تیم ملی اجازه ورود به افراد ثالث نمی‌دهیم مگر اینکه در آسمان با هم ارتباط داشته باشند! خوشبختانه این قصه کاملا شایعه است و تکذیب می‌کنم.
وی درمورد اینکه چه برنامه‌ای برای تیم‌های پایه وجود دارد، گفت: شورای ساستگذاری فدراسیون فوتبال مرکب از جلالی، تارقلی زاده، دپارتمان تیم‌های ملی مختلف است. جلسات هم معمولا در آکادمی برگزار می‌شود. حدود 15 نفر عضو هستند. بنابراین تصمیم گیری‌ها مانند جذب مربیان، فراهم کردن امکانات مورد نیاز، بازی‌های دوستانه، مدت اردو یا اعزام‌ها همه در این شورا مطرح می‌شوند. خوشبختانه حسین عبدی چه در مسابقات جام جهانی و چه قبل از آن در مقدماتی، نتایج خوبی گرفت. دیروز هم در فینال قرقیزستان را شسکت دادند و قهرمان کافا شدند.نبی ادامه داد: براساس پیشنهاد مجید جلالی، هدایت تیم ملی نوجوانان توسط چمنیان به واسطه سابقه حضور مثبتی که در جام جهانی داشت،در شورا طرح و در هیات رئیسه تصویب شد. درمورد تیم ملی نونهالان هم بین 5 نفر جلالی بررسی می‌کند. سپس در هیات رئیسه مطرح و تصویب می‌شود. درمورد تیم ملی امید هم باید تعاملی با سرمربی تیم بزرگسالان برقرار شود که در دستور کار قرار دارد چون فرآیند تیم ملی بزرگسالان نیازمند شکل گیری از تیم‌های ملی پایه به ویژه تیم ملی امید است.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص زمان استفاده از VAR در مسابقات لیگ برتر، اظهار داشت: تا 12-10 روز دیگر یک دستگاه VAR‌می‌آید بعد از بررسی صداوسیما، تقریبا 40 روز بعد 5 دستگاه دیگر می‌آید. تلاش می‌کنیم تا 25 مرداد این سیستم استفاده شود. به هر دلیلی به تاخیر بخورد، نهایتا تا هفته چهارم لیگ این اتفاق می‌افتد.وی درمورد معوقات سرمربی و کادرفنی تیم ملی، گفت: تا پایان سال گذشته تسویه شده است. درمورد بازیکنان هم معوقاتی بود که همه را پرداخت کردیم. تاج در این بخش حساسیت خاصی داشت. وزیر ورزش هم کمک شایانی داشت.
 
وی درباره مشمول شدن برخی از بازیکنان تیم ملی گفت: جلسه‌ای را اول مرداد ماه با امیر فولادی رئیس سازمان ورزش نیروهای مسلح است، خواهیم داشت. در این جلسه علاوه بر فدراسیون فوتبال، فدراسیون بسکتبال و والیبال نیز حضور خواهند داشت. جا دارد از سردار مهری ریاست حوزه نظام وظیفه تشکری داشته باشیم که همکاری زیادی با ورزش کشور به خصوص فوتبال ملی داشته است. همینطور سردار علی‌دوست، سردار علیزاده و امیر فولادی. چالشی که برای بازیکنان مشمول تیم ملی وجود دارد باید منتظر جلسه اول مرداد ماه باشیم و به جمع‌بندی برسیم.
 

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با اشاره به افتتاح ساختمان جدید فدراسیون فوتبال یادآور شد: ساختمان جدید فدراسیون با هشت هزار متر مربع در مرکز ملی ساخته خواهد شد. این پروژه مورد تأیید فیفا قرار گرفته است. فاز اول که مربوط به طراحی بوده، انجام شده است. کل فوتبال، فدراسیون، ارکان قضایی و ... همه در یک ساختمان جدید متمرکز خواهند شد و یادگار خوبی از این فدراسیون برای فوتبال کشور خواهد بود.

نبی در مورد حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال جلساتی در اینجا با نخبگان امر داشت. کارگروهی با فوریت کمیته تدوین مقررات تشکیل شده است. آیین‌نامه‌ای را برای حق پخش تهیه خواهیم کرد و آن را سرگشاده اعلام می‌کنیم. تا شهریور ماه فرصت داریم و بر اساس صحبت‌هایی که با وزارت ورزش داشتیم این آیین‌نامه حق پخش را تنظیم می‌کنیم و زمانی که در مجمع فدراسیون مصوب شد به دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه می‌کنیم، چون بیش از این نمی‌توانیم صبر کنیم. باشگاه‌های ما برای بقای‌شان دنبال کسب درآمد هستند. این کارگروه آیین‌نامه را به مجمع سازمان لیگ می‌برد و با حضور باشگاه‌های لیگ برتری، گمانه‌زنی‌ها انجام می‌شود و در نهایت به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌آید و آن را سرگشاده اعلام خواهیم کرد.

وی با این سؤال روبه‌رو شد که برخی‌ها به امیر قلعه‌نویی و تیم ملی کمک لطف می‌کنند و گروه ایران را در مقدماتی جام جهانی آسان تلقی می‌کنند، گفت: دیگر نمی‌توان تیمی را ضعیف تلقی کرد و تیم ملی باید حمایت شود. در کنار این موضوع، باید تلاش خودمان را چندین برابر کمک کنیم. باید از طریق رئیس جمهور منتخب و دولت حمایت صورت بگیرد.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با علام اینکه دو اسکوربورد جدید برای ورزشگاه آزادی خریداری شده است، گفت: دو اسکوربورد برای ورزشگاه آزادی تعبیه شده که از به‌روزترین اسکوربوردهای داخل کشور است. اینها خریداری شده، ولی نیازمند آن است که یکسری نوشته‌ها از جمله تصمیم داور روی اسکوربورد نمایش داده شود. بخش سیستم صوتی ورزشگاه هم باید به‌روز شود. خوشبختانه جلسه امروز خوب بود، اگر چه فرصت‌مان کم است. اگر به هر دلیلی استادیوم محل میزبانی‌مان به‌روز نشود و زمانی که بازرسان AFC که اوایل شهریور وارد ایران می‌شوند، مجوز میزبانی ندهند، اولین جریمه 250 هزار دلار و سلب میزبانی خواهد بود، مثل دوره قبل بازی کره شمالی و ژاپن که کره شمالی نتوانست میزبانی کند و با کسر امتیاز نیز روبه‌رو شد.

نبی با این پرسش روبرو شد که چه انتظاری از مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب دارد، گفت: ابتدا عرض تبریک خدمت رئیس منتخب و محبوب کشور دارم. در یک سال اخیر چالش‌های زیادی در ورزش کشور داشتیم که خوشبختانه با حضور کیومرث هاشمی فضای تعاملی خوبی با فدراسیون‌ها ایجاد شد. فدراسیون‌هایی که سرپرست داشتند عاقبت بخیر شدند و رئیس‌شان انتخاب شد. یک بخش دیگری به خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس اختصاص داشت و این اتفاق افتاد. اگر این اتفاق نمی‌افتاد به فوتبال ملی کشور ضربه می‌خورد.

وی یادآور شد: بخش دیگر، اختصاص بودجه تقریبا هزار و 200 میلیاردی برای بازسازی ورزشگاه آزادی و همینطور تخصیص 110 یا 120 میلیارد برای سیستم VAR بود. کاروان المپیک به پاریس می‌رود و از همین جا برای‌شان آرزوی موفقیت داریم. کاروان المپیک مطالباتی دارند که ویژه است. ورزش می‌تواند محل پراتکایی  برای رئیس جمهور باشد. امیدوارم آن چیزی که در سیاست‌گذاری کیومرث هاشمی، وزیر ورزش بوده است پیش برود تا کمترین چالش را در آینده در ورزش کشور داشته باشیم. دیده‌ایم دکتر پزشکیان فوتبالیست است و ورزشکار قابلی بوده و نشان دهنده علاقه‌مندی ایشان به ورزش است. هر چند علاقه‌مندی به تنهایی کار را پیش نمی‌برد باید مطالبات ویژه که جامعه ورزش دارند، انجام شود.

 

نظر شما