شناسهٔ خبر: 67651811 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برگزاری نشست پیگیری اجرای قانون الزام به ثبت معاملات غیرمنقول

معاونان سازمان ثبت اسناد و املاک در پنجمین نشست پیگیری و هماهنگی اجرای قانون الزام به ثبت معاملات غیرمنقول گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص تهیه و ارتقای سامانه‏‌ها را ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین نشست پیگیری و هماهنگی اجرای قانون الزام به ثبت معاملات غیرمنقول با حضور معاون راهبردی، معاون حقوقی و امور مجلس، رئیس مرکز آمار و فن‏آوری اطلاعات و رئیس مرکز رسانه قوه‏ قضائیه و تعدادی از مسؤولان سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در حوزه معاونت اول قوه‏قضاییه برگزار شد.

در این نشست ابتدا مصوبات جلسات قبل مرور و آخرین وضعیت اجرای تکالیف بخش‌های مختلف بررسی شد.

در این جلسه معاونان سازمان ثبت اسناد و املاک گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص تهیه و ارتقای سامانه‏‌ها ارائه کردند و مقرر شد حداکثر تا نیمه مردادماه سامانه‌های موضوع مواد ۲ و ۳ قانون در کل کشور اجرا شود.

همچنین مقرر شد مرکز رسانه و سازمان ثبت اسناد و املاک با همکاری یکدیگر نسبت به تولید محتوا و آگاهی بخشی عمومی جهت اجرای قانون به شکل گسترده با استفاده از ظرفیت‌‏ها اقدام کنند.

در ادامه این جلسه معاون حقوقی و امور مجلس قوه ‏قضاییه، گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص تدوین آئین نامه‌های اجرای این قانون ارائه کرد و گفت: آئین نامه اجرایی ماده ۳ قانون نهایی شده و آماده تقدیم به محضر ریاست قوه ‏قضاییه جهت تصویب و امضا است.

نظر شما