شناسهٔ خبر: 67651702 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

مخاطب ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) همه نسل‌ها در تمامی اعصار هستند

حجت‌الاسلام «محمدحسنی» با بیان اینکه مکتب عاشورا به ما می‌آموزد که در سمت درست تاریخ قرار بگیریم، گفت: مخاطب اصلی ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع)، نسل‌های مختلف در طول زمان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع عزاداران شهرک شهید خوشرو گروه مخابرات ارتش، اظهار داشت: وقتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در آخرین لحظات در میدان نبرد با دشمنان فرمودند: «هل من ناصر ینصرنی» یعنی «آیا کسی هست که مرا یاری کند؟» مخاطب حضرت چه کسانی بودند؟ آیا مخاطب این خطاب یاران خود حضرت بودند یا یاران یزید؟

حجت الاسلام محمدحسنی ادامه داد: مخاطب اصلی ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع)، نسل‌های مختلف در طول زمان هستند؛ یعنی ما هم مخاطب این کلام امام حسین (ع) هستیم؛ پس مخاطب امام حسین (ع) همه نسل‌ها در همه عصر‌ها هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه همگان مخاطب امام حسین (ع) هستیم و اگر حجت الهی ما را صدا کرد، واجب است که به او پاسخ دهیم، تصریح کرد: خوشا به حال آنهایی که پاسخ‌شان را دادند؛ شهید صیادها، شهید خوشروها، شهید حاج قاسم‌ها لبیک گفتند و امروز اگر من و شما در امنیت و آرامش عزاداری می‌کنیم به دلیل رشادت‌های این شهدای والامقام است که در خط مقدم ایستادند و خط را نگه داشتند.

وی با بیان اینکه مردم در پاسخ به ندای امام حسین (ع) به سه دسته تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: عده‌ای اصلاً به دعوت امام حسین (ع) پاسخ ندادند، عده‌ای نیز به این دعوت پاسخ مثبت دادند؛ اما عده‎ای هم بودند که از کنار این دعوت بی‌تفاوت عبور کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه تاکید کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) نیز شهید اعمال انسان‌های بی‌تفاوت عصر خود شدند.

وی در ادامه خطاب به جوانان حاضر در مراسم گفت: خواهران و برادران عزیز، ما باید تکلیف خودمان را با این خطاب امام حسین (ع) روشن کنیم و هرگز نباید در زمره افراد بی تفاوت جامعه خود قرار بگیریم؛ بلکه باید در سمت درست تاریخ ایستاد. سمت درست تاریخ همان سمتی است که قاسم بن الحسن (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) ایستادند، همان سمتی است که حر بن یزید ریاحی انتخاب کرد و ما خدا را شکرگزاریم که در کشوری زندگی می‌کنیم و نفس می‌کشیم که به یُمن رهبری‌های آسمانی امامین انقلاب، سمت درست تاریخ برای ما روشنگری شده و همه ما در سمت درست تاریخ ایستاده‌ایم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در پایان با اشاره به آیه مبارکه «فَاسْتَقِمْ کَما أُمِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ»، خاطرنشان کرد: بعضی‌ها در آغاز در سمت درست تاریخ ایستاده بودند، اما در ادامه راه ناموفق شدند، برای مثال برخی به کربلا آمدند، اما نتوانستند تا آخر بمانند؛ اما مسلم، زهیر، وهب و مانند این‌ها تا آخر ایستادند و تمام قیام کربلا شاید در این نکته خلاصه شود؛ بنابراین ما از مکتب عاشورا می‌آموزیم که در وهله اول سمت درست تاریخ را با پیروی از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انتخاب کنیم و بعد از آن با ایستادگی در این مسیر تا پایان در سمت درست تاریخ بایستیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما