شناسهٔ خبر: 67651534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

متهمان به زورگیری از گردشگران عرب در مشهد دستگیر شدند

اعضای یک باند تبهکارانه که از خوزستان به مشهد آمده بودند و به طرز وحشتناکی از گردشگران خارجی عرب‌زبان، در پوشش راهنما و مترجم زورگیری می‌کردند، در حالی دستگیر شدند که طعمه‌های خود را بدون پوشش مناسب در بیابان‌های اطراف مشهد رها کرده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، سردار احمد نگهبان گفت: سه گردشگر عرب زبان که به مشهد سفر کرده بودند پس از خروج از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با مردی ۴۰ ساله به نام خالد آشنا می‌شوند که به زبان عربی مسلط است و خود را مترجم معرفی می‌کند و به گردشگران اطمینان می‌دهد که می‌تواند برای یافتن محل اقامت به آن‌ها کمک کند.

وی افزود: سه گردشگر خارجی سوار بر خودروی پژو۴۰۵ سبز رنگ خالد می‌شوند و به طرف بولوار طبرسی شمالی حرکت می‌کنند. وی این گردشگران را به منزل شخصی یکی از همدستانش در خیابان شهید نظام دوست می‌برد و با طراحی نقشه زورگیری به همراه دو نفر از همدستانش شبانه به سراغ گردشگران می‌روند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: تبه‌کاران خشن با تهدید به مرگ گردشگران خارجی، تمام اموال آن‌ها را به سرقت می‌برند و یک نفر از آن‌ها  را نیز با ضربه چاقو مجروح می‌کنند تا گردشگران بترسند. این زورگیران، دست و پای ۳ مرد عرب زبان را می‌بندند و درحالی که حتی کفش و لباس آنها را در آورده بودند با خودرو این گردشگران را در بیابان‌های حاشیه شهر مشهد رها کرده و متواری می‌شوند.

سردار نگهبان عنوان کرد: این سه گردشگر قربانی با کمک مردم خود را به پلیس می‌رسانند. در همان شب گروهی از کارآگاهان کارآزموده اداره مبارزه با جرایم خشن وارد عمل شده و تحقیقات میدانی گسترده ای را آغاز می‌کنند. ماموران با رفتن به منطقه اقامت دو روزه گردشگران موفق می‌شوند سوئیتی که گردشگران به آن مکان منتقل شده بودند، را شناسایی و صاحب سوئیت را دستگیر کنند.

وی گفت: با اعترافات  صاحب سوئیت مشخص شد تبهکاران از اسامی جعلی استفاده کرده اند و سردسته باند زورگیران «سلیم» نام دارد که راهی اهواز شده است. با توجه به  اطلاعات به دست آمده مشخص شد وی به اتهام سرقت مسلحانه در اهواز تحت تعقیب است و با لو رفتن ماجرا مشخص شد سلیم به طرف مشهد در حرکت است. این مجرم طی عملیاتی در هنگام ورود به مشهد دستگیر شد و خودروی پژوی وی نیز به مقر انتظامی انتقال یافت.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: با اعترافات سلیم، ۳ همدست دیگر وی نیز در بولوار چمن و خیابان امام رضا(ع) به دام افتادند و اموال ۳گردشگر خارجی نیز کشف شد.

سردار نگهبان ادامه داد: متهمان به حدود ۱۵ فقره زورگیری با این شیوه از گردشگران اعتراف کردند. تاکنون ۴ نفر از شاکیان آنان شناسایی شده‌اند و  تحقیقات برای شناسایی دیگر افراد مرتبط با این پرونده همچنان ادامه دارد.

نظر شما