شناسهٔ خبر: 67651449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای مازندران در تاسوعا و عاشورای حسینی گرم و شرجی است

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم ناپایداریهای جوی به ویژه در ساعات بعدازظهر در دامنه ها و ارتفاعات، پیش‌بینی کرد که شرایط جوی این استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی گرم و شرجی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی پیش‌بینی کرد که آسمان مازندران طی امروز شنبه و فردا به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران طی روزهای دوشنبه تاسوعا، سه شنبه عاشورای حسینی و همچنین در روز چهارشنبه پایدار و گرم و شرجی خواهد بود و از نظر دمایی نیز تغییر محسوسی نخواهد داشت.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که میانگین دمای هوای مازندران در مناطق مرکزی و شرقی طی امروز و فردا بین ۳۳ و ۳۴ و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تاسوعا و عاشورای حسینی بین ۳۰ تا ۳۲ و در مناطق مرکزی از ۳۲ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر طی امروز و فردا در روزهای دوشنبه و سه شنبه به ۳۱ درجه و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر طی روزهای شنبه و یکشنبه، در روزهای دوشنبه و سه شنبه بین ۲۲ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر متغییر خواهد بود.

هوای مازندران در تاسوعا و عاشورای حسینی گرم و شرجی است

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امرز و فردا صاف تا نیمه ابری با تداوم هوای گرم و شرجی و در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری با تداوم هوای گرم پیش بینی شده است.

وضعیت آب و هوای مازندران در روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و از اواخر وقت پنجشنبه با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در آخرین روز هفته جاری جمعه نیز نیمه ابری تا ابری با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۴.۲ و دلیر چالوس با ۲۰.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

نظر شما