شناسهٔ خبر: 67651233 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

فشار به نتانیاهو برای برکناری وزیر جنگ اسرائیل

رسانه‌های اسرائیلی از افزایش درخواست‌ها برای برکناری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بررسی این درخواست‌ها از سوی نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در سایه تشدید اختلافات در رژیم صهیونیستی، صداها علیه وزیر جنگ یوآو گالانت در پارلمان این رژیم افزایش یافته است و شمار زیادی از اعضای حزب لیکود در کنست، از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر می‌خواهند که گالانت را برکنار کند.

خبرگزاری فلسطین معا با انتشار این خبر از تمایل نتانیاهو به برکناری وزیر جنگ با توجه به اختلاف نظرها و رویکرد مستقلی که او اتخاذ کرده، گزارش داد.

طی روزهای اخیر، وزرا و اعضای کنست به شدت از موضع وزیر جنگ اسرائیل انتقاد می‌کنند. وی چند روز پیش خواستار تشکیل «کمیته تحقیقات دولتی» برای تحقیق درباره او، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، رئیس ستاد ارتش و رئیس شاباک و بررسی اهمال صورت گرفته در روز هفتم اکتبر سال گذشته و آغاز عملیات طوفان‌الاقصی شد. امری که با تشویق حضار در مراسم فارغ‌التحصیلی افسران ارتش همراه شد.

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارانوت، برخی منابع در حزب لیکود معتقدند که افزایش درخواست‌ها علیه گالانت، بخشی از تلاش‌های اعضای دفتر نتانیاهو برای بررسی امکان برکناری گالانت است. هرچند که دفتر نخست وزیری این گزارش‌ها را تکذیب می‌کند، اما برخی می‌گویند که نتانیاهو به فکر انتصاب چهره دیگری، به عنوان مثال، وزیر کشاورزی آوی‌دیختر برای این پست است.

در این میان وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی شلومو کارای نیز به شدت به گالانت حمله کرد و با «شکست‌خورده» توصیف کردن او گفت که این وزیر جنگ «باید به خانه برود».

امروز نیز  عضو کنست آویچای بووارون به این رویکرد پیوست. پیش از او نیز وزیر مهاجرت آمیچای شیکلی و برخی از اعضای جدید کنست مانند نسیم فاتوری و اوشر شکلم خواستار برکناری وزیر جنگ شده بودند.

پنجشنبه پیش تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که یک جایگزین بالقوه برای گالانت می‌تواند گیدئون سعر باشد که عضو سابق حزب لیکود است و در حال حاضر یکی از نمایندگان اپوزیسیون در پارلمان است.

نظر شما