شناسهٔ خبر: 67651232 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

ماجرای ۳۶ طرح و خدمتی که تنها در سخن محقق شد؛

دست‌آوردتراشی به سبک «آقای مدیرعامل» یا شوآف رسانه‌ای برای پوشاندن ناکارآمدی مدیریت «صندوق اعتباری هنر»؟!

سینماپرس: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در حالی از ارائه ۳۶ طرح و خدمت به اصحاب فرهنگ و هنر دست آوردسازی می‌کند که هیچ گونه مستندی از واقعیت ارایه این خدمات ارایه نشده و شواهد در صحنه تعامل با این صندوق حکایت از غیرواقعی بودن بسیاری از این دست آوردها دارد. هچنین رشد بی‌رویه اعضای این صندوق در دولت سیزدهم و عدم مناسب سازی این رشد با خدمت نیز از جمله معضلات کنونی این مجموعه محسوب می‌ود که متاسفانه هیچ گاه با پاسخ مناسب و مستندی از جانب مدیران و بالاخص مدیرعامل آن مواجه نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در نشست هیأت امنا صندوق اعتباری هنر با قدردانی از همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیأت امنا و مدیره این صندوق، به تشریح مجموعه اقدامات و ارائه بیش از ۳۶ خدمت و طرح از سوی این صندوق پرداخت و گفت: صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی با افزایش تعداد اعضا وظایف جدیدی را برای خود تعریف و تلاش کرد در کنار استمرار خدمات حمایتی در حوزه توانمند سازی و رونق بخشی به اقتصاد فرهنگ و هنر نیز اقدامات جدی انجام دهد که خوشبختانه با عملیاتی سازی پروژه قاب هنر، تأسیس شرکت مسیر اقتصاد هنر و برگزاری دوره های تخصصی، خرید آثار از هنرمندان مستعد به ویژه در مناطق کم برخوردار به این مهم دست یابد.

پوراحمدی گسترش خدمات بیمه ای را یکی از دستاوردهای مهم صندوق طی این مدت عنوان کرد و افزود: تعداد اعضای معرفی شده به سازمان تأمین اجتماعی در ابتدای دولت مردمی، ۳۹ هزار نفر بود که این تعداد با رشد ۵۷ درصدی به حدود ۶۲ هزار نفر رسید. همچنین تعداد اعضای تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی از ۳۰ هزار نفر به حدود ۴۶ هزار نفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به رشد تعداد اعضای صندوق هنر گفت: از آغاز دولت مردمی بیش از ۳۰ هزار نفر از فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی به عضویت صندوق درآمدند. طی همین مدت تعداد اصحاب رسانه عضو صندوق از ۴ هزار به حدود ۱۰ هزار نفر رسید.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به رشد مبلغ پرداختی ماهانه به پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و اظهار کرد: ماهانه پرداختی مشمولان طرح کمک مستمری با رشد ۱۵۰ درصدی از ۴۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان و ماهانه پرداختی طرح تکریم از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

پوراحمدی ارائه‌شده در حوزه تسهیلات را یکی از موفق ترین حوزه‌های صندوق نام برد و افزود: در حوزه تسهیلات قرض الحسنه ضروری، طی دوره ۳ ساله با رشد ۳۱۹ درصدی روبرو بوده و موفق شدیم بیش از ۳۵۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به اعضای صندوق تخصیص دهیم بدون این که هیچ گونه منبعی درگیر و یا منابع جدیدی اخذ شود. در بخش تسهیلات بلاعوض هم با رشد ۵۶۰ درصدی روبه‌رو هستیم.

وی به اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در قالب طرح های شمیم و جوانه نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این دو طرح به ۲ هزار و ۳۱۳ هنرمند بیش از یازده میلیارد و ۸۱۱ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه تخصیص یافت. در حال حاضر ۹۸ هزار نفر از اعضا، دارای هنر کارت هستند که در ابتدای دولت مردمی این تعداد ۶۵ هزار و ۵۰۰ هنرکارت بود. برای اولین بار در این دوره طرح فروش خودرو و موتورسیکلت به اعضای دارای هنر کارت ارائه شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به خدمات نوینی که در طول دولت سیزدهم از سوی صندوق ارائه شد گفت: وظایف کلانی در حوزه توانمند سازی اصحاب فرهنگ و هنر تعریف کردیم که می توان به پروژه قاب هنر اشاره کرد. در قالب این طرح اشتغالزایی ایجاد کردیم و طی همکاری با ۱۰۰ هنرمند بیش از ۳ هزار اثر تولید شد.

مشاور وزیر فرهنگ در بخش دیگر سخنان خود به حمایت از برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری اشاره کرد و اظهار کرد: طی سه سال گذشته بیش از ۶۰ رویداد فرهنگی و هنری در سراسر کشور را حمایت کردیم.

وی با اشاره به اضافه شدن مجموعه فرهنگسرای نیاوران به زیرمجموعه صندوق اعتباری هنر گفت: بهسازی فضای فرهنگسرای نیاوران بعد از ۳۰ سال توسط صندوق اعتباری هنر انجام شد که شامل بهسازی گالری ها، تأسیسات، سالن های همایش، فضای عمومی است.
پوراحمدی ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد برگزاری هرچه بیشتر رویدادهای فرهنگی و هنری در این مکان باشیم.

پوراحمدی با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما خدمت به اهالی شریف فرهنگ و هنر است ابراز امیدواری کرد: با توسعه فعالیت ها و خدمات این صندوق بتوانیم گره‌ای از مشکلات آنها را بگشاییم.

نظر شما