شناسهٔ خبر: 67650930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آمادگی آبفای همدان برای تأمین پساب صنایع استان

بنت الهدی نوری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تولید سالانه بیش از ۳۵ میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان خبر داد و گفت: در صورت نیاز صنایع استان، آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن پساب مورد نیاز آن‌ها را داریم. 

صاحب‌خبر -

 فرهاد بختیاری‌فر با بیان اینکه سالانه ۳۵.۷۶ میلیون مترمکعب پساب در استان، تولید می‌شود، اظهار کرد: پساب تولید شده در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان همدان، مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط‌زیست است. 
 
بختیاری‌فر تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستاهای ارزانفود و سیمین از تأسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بهره‌مند هستند و استانداردهای پساب تولید شده در تصفیه خانه‌های استان همدان مناسب برای مصارف کشاورزی و صنعتی است. 
 
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۷۵ کیلومتر خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب شهری و ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۰ کیلومتر خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد. 
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به مصارف پساب تولید شده در استان، اظهار کرد: فقط پساب تولید شده در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان برای صنایعی استفاده می‌شود و در بقیه تصفیه‌خانه‌ها پساب تولیدی به منابع پذیرنده انتقال می‌یابد. 
 
بختیاری‌فر با بیان اینکه رایزنی با استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و مشترک‌های صنعتی برای فروش پساب انجام شده، یادآور شد: استفاده از پساب برای صنایع، مقرون به صرفه است اما مشکلاتی از نظر پرداخت هزینه‌ها توسط صنایع به شرکت آب و فاضلاب وجود دارد. 
 
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، وی گفت: مشکلی در تأمین پساب در استان وجود ندارد و در صورت نیاز صنایع استان، آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن پساب مورد نیاز آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام

نظر شما