سیدعلی میرکریمی گفت: تکمیل این طرح از سال ۱۴۰۱ در دست اجرا است و ۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص این میزان قیر بهره برداری میشود.
وی با بیان اینکه ۴.۷ کیلومتر قرارداد اجرای طرح تا پایان امسال است اضافه کرد: تکمیل این طرح مسیر ۱۱۰ کیلومتری شهر بجنورد به راز را ۸۰ کیلومرت کوتاه تر میکند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت:۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی تاکنون برای این طرح ابلاغ شده و اتمام طرح بستگی به تخصیص به موقع اعتبارات دارد.
میرکریمی بیان کرد: شهرستان راز و جرگلان در شاخص جادهای بسیار عقب است در حالی که استان در بحث جاده ۱۰ درصد از میانگین کشوری و شهرستان راز و جرگلان بیش از ۱۰ درصـد از میانگین استانی عقب اسـت و بازگشایی راه میانبر راز به غلامان در بحث توسعه شهرستان و کاهش هزینه نقش مهمی دارد.
وی تاکید کرد: ایجاد جــاده برای توسعه زیرساختها ضـروری است و امیدواریم اعتبارات کل این مسیر تأمین شود و در کمترین زمان این مسیر به بهره برداری برسد، مـحـورهـای مـوجـود شهرستان راز و جـرگـلان روسـتـایـی اســـت و جـــاده هــای کنونی جوابگوی ترافیک و حمل و نقل شهرستان نیست و با ایجاد راه جدید باید راههای کنونی شهرستان را گسترش دهیم.
خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راههای اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل میدهد.
تصویب پنج هزار تن قیر برای جاده شیرین دره تصویب پنج هزار تن قیر برای جاده شیرین دره
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با پیگیریهای انجام شده پنج هزار تن قیر به تازگی برای جاده راز-شیرین دره مصوب شد.
صاحبخبر -
∎
نظر شما