شناسهٔ خبر: 67650887 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تیک آبی ایکس را به دردسر انداخت

نتایج اخیر تحقیقات رگولاتورهای فناوری اتحادیه اروپا درباره سکوی ایکس نشان داد که این سکو قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا را نقض کرده و تیک آبی آن کاربران را فریب می‌دهد. نتایج اخیر تحقیقات رگولاتورهای فناوری اتحادیه اروپا درباره سکوی ایکس نشان داد که این سکو قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا را نقض کرده و تیک آبی آن کاربران را فریب می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ کمیسیون اتحادیه اروپا تحت قانون سرویس‌های دیجیتال تحقیقی ۷ ماهه درباره ایکس انجام داد و این اتهامات را علیه شبکه اجتماعی مطرح کرد. قوانین مذکور پلتفرم‌های بزرگ آنلاین و موتور‌های جستجو را ملزم می‌کند اقدامات بیشتری برای مقابله با محتوای غیرقانونی ریسک‌هایی که امنیت عمومی را تهدید می‌کند، انجام دهند.

یافته‌های اولیه مدیران ارشد اتحادیه اروپا یا اتهامات اعلام شده علیه ایکس در حقیقت عملکرد مبهم این شرکت را هدف گرفته اند که رفتار‌های کاربران، شفافیت تبلیغاتی و دسترسی محققان به داده‌ها را شامل می‌شوند.

ایکس اعلام کرد با ارزیابی اتحادیه اروپا درباره پیروی از قانون سرویس‌های دیجیتال مخالف است و از سوی دیگر ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی نیز تهدید به شکایت کرد. او در همین پلتفرم نوشت: ما مشتاق یک کارزار عمومی در دادگاه هستیم، بنابراین شهروندان اروپایی می‌توانند حقیقت را متوجه شوند.

ماسک پیش از این اعلام کرد کمیسیون یک توافق غیرقانونی محرمانه به ایکس پیشنهاد کرده تا بی سروصدا کاربران را سانسور کند، اما شرکت برخلاف پلتفرم‌های دیگر این معامله را قبول نکرده است.

از سوی دیگر تیری برتون کمیسیونر اتحادیه اروپا نیز در شبکه ایکس به ماسک پاسخ داد و نوشت: مهمان ما باشید! هیچ وقت یک معامله محرمانه با هیچ کس وجود نداشته و نخواهد داشت. قانون سرویس‌های دیجیتال اروپا به ایکس و پلتفرم‌های بزرگ امکان ارائه تعهدات برای تسویه یک پرونده را می‌دهد. این به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید تعهدات را ارائه کنید یا خیر. شیوه عملکرد قانون همین است. شما را در دادگاه می‌بینیم.

به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا حساب‌های کاربری تایید شده ایکس که تیک آبی دارند نسبت به عملکرد صنعت پاسخگو نیستند و تاثیری منفی بر تصمیم گیری آزاد و مطلعانه کاربر درباره احراز هویت حساب‌های کاربری که با آنها ارتباط برقرار می‌کنند، دارند.

ماسک پس از خرید این پلتفرم در سال ۲۰۲۲ میلادی و تغییر نام آن از توییتر به ایکس، شیوه استفاده از تیک آبی را تغییر دارد. این تیک قبلا به معنای آن بود که حساب کاربری به فردی تعلق دارد که هویت وی احراز شده، اما این سیاست تغییر کرد و تیک آبی به کاربرانی تعلق گرفت که هزینه پرداخت می‌کردند.


انتهای پیام/

 

نظر شما