شناسهٔ خبر: 67650625 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ام جی HS جدید معرفی شد؛ شاسی بلند دو رگه چینی-بریتانیایی با پیشرانه هیبریدی

صاحب‌خبر -

شرکت ام جی (MG)، همزمان با جشن صدمین سالگرد این برند، از نسل جدید کراس اوور ام جی HS با دو پیشرانه بنزینی و پلاگین هیبرید رونمایی کرد.

فستیوال گودوود کشور انگلستان که از ۱۹۹۳ هر ساله در مقر دوک ریچموند این کشور برگزار می‌شود، به تازگی میزبان جشن صدمین سالگرد تاسیس برند با اصالت ام جی بوده و ظاهراً این شرکت در جریان این رویداد حسابی کولاک کرده است. این برند در کنار معرفی جدیدترین محصولات خود از جمله کوپه اسپرت ام جی سایبر GTS، از نسخه جدید کراس اوور ام جی HS با تغییرات ظاهری مثبت و دو نوع پیشرانه باب میل تمامی سلیقه‌ها رونمایی کرده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی مشخصات این محصول خوش قیمت همراه ما باشید.

ام جی HS، جدیدترین کراس اوور پلاگین هیبرید MG

ام جی HS ام جی HS

شرکت سازنده در ساخت MG HS جدید برخی عناصر طراحی را از نسل قبلی قرض گرفته و جلوپنجره عریض آن تداعی کننده نسل جدید MG 3 است اما جزئیات جدید زیادی هم وجود دارد که نمایی متمایز به این کراس‌ اوور سایز متوسط می‌بخشند. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به چراغ‌های عقب سراسری، چراغ‌های جلوی باریک و خشن و همچنین تزئینات کرومی فراوان اشاره کرد. در مجموع طراحی این خودرو به واسطه ظاهری خشن تا حدودی جسورانه تلقی می‌شود. اما باید اشاره کنیم این شمایل در اکثر محصولات جدید ام جی از جمله ام جی GT به یک قانون نانوشته تبدیل شده است.

این ماشین با 1890 میلی‌متر پهنا، ۱۴ میلی‌متر عریض‌تر از نسل قبلی است و ۳۰ میلی‌متر ارتفاع کمتری دارد تا حال و هوای اسپرت‌تری پیدا کند. همچنین به لطف افزایش ۴۵ میلی‌متری فاصله محوری، کابین خودرو هم حالا جادارتر شده است. شاسی‌بلند جدید ام‌جی ۴۶۷۰ میلی‌متر طول دارد و از این حیث با برخی خودروهای وارداتی بازار کشورمان از جمله ونوسیا وی آنلاین در یک رده قرار می‌گیرد.

همچنین ظرفیت صندوق بار این ماشین هم به ۵۰۷ لیتر رسیده که ۴۴ لیتر بیشتر از قبل است. نسل جدید HS با پنج رنگ بیرونی مختلف شامل مشکی، سفید، نقره‌ای، خاکستری و قرمز عرضه می‌شود

مشخصات فنی MG HS 2025

نسخه پایه این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که شتاب صفرتاصد ۹.۴ ثانیه‌ای را فراهم می‌کند. مجموع این توان از طریق گیربکس‌های شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. اما نسخه پلاگین‌ هیبریدی از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری درون سوز با ۱۴۲ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۲۰۶ اسب بخاری بهره می‌برد که خودرو را ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. مجموع توان این نسحه نیز از طریق یک گیربکس مخصوص حودروهای هیبرید با ضریب ارتقا یافته به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. برد تمام الکتریکی این نسخه عدد بسیار خوب ۱۲۰ کیلومتر است که به لطف باطری ۲۴.۷ کیلووات ساعتی حاصل می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی کراس اوور ام جی HS

نسل جدید HS در دو تیپ به‌نام‌های SE و تروفی ارائه می‌شود. تیپ SE به‌صورت استاندارد با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای کلاستر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی به همراه شارژر بی‌سیم گوشی و دوربین ۳۶۰ درجه ارائه می‌شود. به گفته ام‌جی، در داخل این خودرو کیفیت متریال هم بهبود پیدا کرده است. نسخه تروفی که ۲۵۰۰ پوند گران‌تر است، از رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی برش الماسی، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، تنظیم برقی شش جهته صندلی راننده، در صندوق برقی و سیستم صوتی با هشت بلندگو بهره می‌برد.

از مجموع آپشن های دیگر این خودرو میتوان به گرم‌کن و سردکن صندلی جلو، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، صندلی‌های چرم باکیفیت، سانروف پاناروما، سنسورهای نور و باران، آینه الکتروکرومیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز اضطراری خودکار، کنترل پایداری، هشدار برخورد از جلو و عقب، سنسور نقاط کور، هشدار باز شدن درب، هشدار ترافیک عقب، دستیار ترافیک، هشدار تغییر لاین، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

قیمت پایه کراس‌ اوور جدید ام‌ جی از حدود 25 هزار پوند معادل 32 هزار دلار آمریکا آغاز می‌شود که ۹۴۵ پوند گران‌تر از نسل قبلی است. تحویل نمونه‌های بنزینی از اواخر جولای و نسخه پلاگین‌ هیبریدی از اواخر سپتامبر شروع می‌شود.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
ام جی ۴ برقی در نمایشگاه خودرو همدان معرفی شد + کاتالوگ مزدا CX-50 با موتور هیبرید تویوتا رسماً معرفی شد کیا EV5 به‌زودی در ایران + مشخصات فنی و کاتالوگ رسمی کوشا خودرو

برچسب‌ها:

نظر شما