شناسهٔ خبر: 67650518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ساخت نسل جدید «پروژکتور تئاتر» توسط هنرمند میبدی

محمدعلی صادقیان

یک هنرمند تئاتر در شهرستان میبد استان یزد موفق به طراحی و ساخت نسل جدید دو مدل پروژکتور تئاتر بر پایه تکنولوژی LED شد که برای اولین بار در کشور بومی‌سازی و ساخته شده است.

صاحب‌خبر -

«وحید احمدی» در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: پس از آن که توانستیم در سال گذشته «دیمر نور تخصصی تئاتر» را بر پایه تکنولوژی Led طراحی و تولید کنیم، تحقیقات خود را در جهت تولید «پروژکتورهای تئاتر» نیز شروع کردیم و موفق به طراحی و ساخت دو مدل از «پروژکتورهای تئاتر» (اسپات و فرزنل) را در شهرستان میبد بومی‌سازی کنیم.

وی با اشاره به این که همواره کمبود امکانات سخت‌افزاری خصوصاً تجهیزات تخصصی نور تئاتر یکی از دغدغه‌های اهالی هنر نمایش بوده است، تصریح کرد: قیمت بالای این تجهیزات، مصرف بالای انرژی و استهلاک زیاد دستگاه‌های قدیمی از جمله مشکلاتی است که استفاده از تکنولوژی‌های جایگزین در این زمینه را اجتناب‌ناپذیر می‌کند لذا از همین رو تلاش خود را از دو سال گذشته در جهت طراحی و تولید نسل جدیدی از دستگاه‌های کنترل نور و پروژکتور تئاتر به کار گرفتیم تا بتوانیم بخشی از موانع تولید تئاتر را برای هنرمندان فعال این رشته کاهش دهیم.

احمدی ادامه داد: دیمر و پروژکتورهای ساخته شده براساس تکنولوژی LED طراحی شده لذا مصرف برق بسیار کم، قیمت پایین و عمر بسیار بالای لامپ‌های این نوع پروژکتورها از ویژگی‌های برجسته این محصول است.

انتهای پیام

نظر شما