شناسهٔ خبر: 67650468 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

صلیب سرخ:

۶۴۰۰ فلسطینی مفقود هستند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در جدیدترین گزارش خود از مفقود شدن ۶۴۰۰ فلسطینی ساکن نوار غزه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه المیادین، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در جدیدترین گزارش خود از مفقود شدن ۶۴۰۰ فلسطینی ساکن نوار غزه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه خبر داد.

در گزارش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آمده است که این شهروندان فلسطینی یا در زیر آوارها یا اسیر شده و در زندان‌های رژیم اسرائیل به سر می‌برند یا بدون شناسایی دفن شده‌اند و شمار زیادی از اعضای خانواده‌ها نیز به دلیل تجاوز مداوم رژیم صهیونیستی، از یکدیگر دورافتاده‌اند و امکان ارتباط‌گیری و یافتن یکدیگر را ندارند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ افزود: از ماه آوریل گذشته (فروردین) تاکنون ۱۱۰۰ مفقود به‌شمار مفقودان در نوار غزه افزوده شده است.

از ابتدای جنگ علیه نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بیش از ۸۷۰۰ گزارش مفقودی دریافت و با ۷۴۲۹ خانواده فلسطینی برای جمع‌آوری اطلاعات مفقودان همکاری کرده است.

در همین راستا، سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: این کمیته روزانه ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تماس دریافت می‌کند و بیشتر آن‌ها تماس‌هایی درباره اعضای گم شده خانواده‌ها است.

«سارا داویس» (Sarah Davies) اضافه کرد: با افزایش تجاوزهای اسرائیل علیه غیرنظامیان یا دستور نظامیان به تخلیه و جابه‌جایی و کوچ اجباری غیرنظامیان، شمار تماس‌ها نیز افزایش می‌یابد.

بر همین اساس، سازمان نجات کودکان در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که افزایش بمباران‌های هوایی و بمب‌ها و موشک‌های عمل نکرده، بزرگترین خطر برای کارمندان امداد و نجات به‌شمار می‌رود.

بر اساس بعضی گزارش‌ها، شمار مفقودان فلسطینی بسیار بیشتر از آمارهای اعلامی است زیرا بسیاری از خانواده‌ها با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تماس نگرفته‌اند و بسیاری از خانواده‌ها نیز به‌طور کامل به شهادت رسیده‌اند و کسی برای اعلام مفقودی آن‌ها وجود ندارد.

نظر شما