شناسهٔ خبر: 67650355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در همایش «ملت ابراهیم» مطرح شد

پیشنهاد برای تشکیل نهضت روایتگری دستاوردهای دولت سیزدهم

قم - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گاهی شاهد تحریف و تخریب اقدامات دولت هستیم، گفت: در این شرایط باید نهضت روایتگری دستاوردها و جهت‌گیری‌های دولت سیزدهم شکل‌گرفته و مانع از به حاشیه رفتن الگوهای سیاست‌ورزی رییس جمهور شهید شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری روز شنبه در آیین اختتامیه سلسله‌نشست‌های ملت ابراهیم در قم، با بیان اینکه دولت شهید رئیسی دولت در تراز نظام اسلامی بود، ادامه داد: آیت‌الله رئیسی را باید در تراز یک رییس جمهور تحلیل و تفسیر نماییم و فقط به ویژگی‌های شخصی وی اکتفا نکنیم.

وی عنوان کرد: حل مشکلات و پیشرفت کشور بر مبنای نظم مستقر جهانی و سیاست‌ورزی مبتنی بر تحولات جهانی دو رویکرد مهم در عرصه ارتباطات بین‌المللی است که شهید رئیسی دراین‌بین توجه زیادی به نظم مبتنی بر تحولات جهانی در حل مشکلات و چالش‌های داخلی و بین‌المللی داشت و معتقد بود می‌توان از ظرفیت‌های موجود در جهان و خارج از نگاه تسلیم در برابر نظم مستقر جهانی، پیشرفت کرده و مسیرهای توسعه را دنبال نمود.

میرباقری گفت: افرادی که معتقد به حل مشکلات بر اساس نظم جهانی هستند همواره کشور را درگیر دوگانه مقاومت و توسعه می‌کنند و هرگز حاضر نمی‌شوند در برابر نظم مستقر جهانی، وضعیت مقابله‌ای داشته باشند و به تعبیر خودشان نمی‌خواهند از اقتصاد هزینه‌ای برای سیاست کنند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی به دنبال جامعه مهدوی و مقدمه‌ساز تمدن نوین اسلامی بود، عنوان کرد: شهید رئیسی به دنبال اسلامی بود که در مسیر مقابله با تمدن غربی و نظم مستقر جهانی باشد و بتواند مصالح و منافع ملی را در بیشترین حالت، به دست بیاورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی به دوگانه مقاومت و پیشرفت پایان داد و ثابت کرد می‌توان ضمن حمایت و پایبندی از منطق مقاومت، اقتصاد کشور را نیز سامان بخشید و در عرصه بین‌المللی نقش‌آفرین بود.

میرباقری تاکید کرد: توجه به اصول همسایگی و تقویت ارتباط با شرق و آفریقا و پیگیری موضوع ارتباط با غرب جز سیاست‌های شهید رییسی بود و ایشان با پرکاری نمی‌خواست هزینه مقاومت به دوش مردم بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه رییس جمهور شهید هرگز موضوع غرب و آمریکا را تعطیل نکرد، افزود: توجه به آینده جهان و تحولات جهانی، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و تحول‌خواهی معقول از ویژگی‌های مهم شهید رییسی بود.

وی اظهار کرد: شهید رییسی عدالت‌خواهی را جز از مسیر مبارزه با مفسدان اقتصادی نمی‌دانست و در این مسیر با مفسدان زیادی که چنگ بر بیت‌المال انداخته بودند مبارزه کرد.

میرباقری با تاکید بر اینکه مبارزه با ریشه‌های مفاسد اقتصادی مانند بانک‌های خصوصی از نمونه‌های بارز روحیه عدالت‌ورزی شهید رییسی بود، گفت: هم اکنون ۹۴ درصد وام‌ها به سرمایه‌داران بزرگ پرداخت می‌شود و فقط چهار درصد تسهیلات بانکی به اقشار متوسط و ضعیف می‌رسد.

وی با بیان اینکه همه نسبت به حل مشکلات و مباحث بر اساس استفاده از نظر کارشناسان موافق هستند، گفت: بخشی از مشکلات کنونی کشور ما به‌خاطر نظرات همین کارشناسان و تجویز نسخه‌های غربی در طول سال‌های گذشته به وجود آمده‌است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی از تفاوت‌های سیاست‌ورزی بین دولت شهید رییسی با برخی دولت‌های سابق، گفت: برخی از مسوولان ما در همین در سال‌های گذشته با پذیرفتن نظریه خلع سلاح می‌خواستند در نظم نوین جهانی هضم شده و اقتصاد علمی مانند ژاپن را در کشور پیاده کنند.

نهضتی برای روایتگری دستاوردهای دولت سیزدهم شکل گیرد

اخلاص شهید رییسی سبب محبوبیت در بین مردم شده است

استاد حوزه علمیه قم در بخشی از این همایش، طی سخنانی با بیان اینکه دین، ملت‌ساز است، عنوان کرد: ملت بدون دین، ملت نیست و مراد از ملت در منطق دینی فراتر از یک اجتماع تحت سیطره حکومت مرکزی با محدوده جغرافیایی مشخص است.

آیت‌الله محسن اراکی با بیان اینکه «ملت ابراهیم» همان دین و آیینی است که سرانجام به تمدن الهی در جهان هستی ختم خواهد شد، ابراز کرد: امامت حضرت ابراهیم، امامتی در امتداد تاریخ است و اولیای معصومین ما نیز در نهایت با ظهور حضرت ولیعصر (عج)، تمدن بزرگ اسلامی و توحیدی را محقق خواهند ساخت.

وی تصریح کرد: ملت ابراهیم آیین و مسلک بزرگی است که بالاترین حد از آن اسلام تسلیمی و ذوب‌شدن در جاذبه الهی است.

وی گفت: سیاست‌های آیت‌الله شهید سید ابراهیم رییسی، همان آیین و سیاست‌های حضرت ابراهیم در مسیر توحید و احکام الهی بود.

آیت‌الله اراکی همچنین اخلاص را از ویژگی‌های بارز شهید رییسی یاد کرد و گفت: اخلاص خاص رییس جمهور شهید سبب شده بود که در بین مردم محبوب شود.

نظر شما