شناسهٔ خبر: 67649870 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

دیجی پی، فراتر از یک اپلیکیشن پرداختی

صاحب‌خبر -

احتمالا کمتر کسی پیدا می‌شود که این روزها نام دیجی‌پی را نشنیده باشد. دیجی‌پی با خدمات خوب خود همچون برنامه کارت به کارت، ارائه گزینه‌های پرداختی مانند خرید شارژ، خرید بسته اینترنت و... برای بسیاری از کاربران شناخته شده است.

خدمات دیجی‌پی در نسخه‌های وب و اپلیکیشن در دسترس است. بنابراین با این نهاد پرداختی می‌توانید خدماتی چون پرداخت خلافی خودرو با گوشی را نیز تجربه کنید. اما همه خدمات دیجی‌پی شامل این موارد نیست؛ بلکه دیجی‌پی بسیار فراتر از یک اپلیکیشن پرداختی است. اگر می‌خواهید بهتر متوجه این قضیه شوید این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا با برخی از خدمات خاص و متمایز این اپلیکیشن آشنا شوید.

خدمات دیجی‌پی

دیجی‌پی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد. خدمات این پلتفرم شامل خدمات پرداختی عمومی و خدمات اختصاصی است.

خدمات پرداختی عمومی

منظور از خدمات پرداختی عمومی شامل خدماتی چون خرید شارژ، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبوض (آب، برق، گاز، تلفن)، پرداخت جریمه رانندگی و مالیات، خرید بیمه موبایل، پرداخت عوارض جاده‌ای، پرداخت کرایه تاکسی، پرداخت بدهی طرح ترافیک، پرداخت امور خیریه و خدماتی از این دست است. انجام تمام امور فوق به راحتی امکان‌پذیر است.

کافیست وارد اپلیکیشن شوید، عملیات مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس آن را با حساب بانکی یا کیف پول خود پرداخت کنید. نحوه استفاده از کیف پول نیز در انتهای این مطلب آمده است.عمومی بودن این خدمات بدین معناست که احتمالا تمام ان خدمات توسط سایر اپلیکیشن‌های پرداختی نیز انجام می‌شود. حتی ممکن است برخی از اپلیکیشن‌ها از خدمات پرداختی بیشتری نیز برخوردار باشند. با این حال آنچه که دیجی‌پی را از سایر پلتفرم‌های مالی متمایز می‌کند، خدمات اختصاصی آن است.

خدمات اختصاصی دیجی‌پی

منظور از خدمات اختصاصی دیجی‌پی نیز شامل موارد خرید اقساطی، وام BNPL و کیف پول دیجیتال است. این خدمات جزء خدماتی هستند که با جرات می‌توان گفت مشابه آن در هیچ اپلیکیشنی وجود ندارد.

خرید اقساطی

دیجی‌پی اعتباری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا افراد بتوانند تمام یا بخشی از هزینه های خرید خود را به صورت قسطی پرداخت کنند. اعتبار دیجی‌پی شامل اعتبار 10، 15، 20، 30، 40 و 50 میلیون تومانی است. این وام یکی از بهترین وام‌هایی است که به مشتریان و متقاضیان خریدار کالاها، محصولات و حتی خدمات مختلف پرداخت می‌شود. زیرا دریافت آن نیازی به ضامن ندارد و تنها با ارائه چک یا سفته الکترونیکی امکان‌پذیر است.

در کنار آن، موضوع بلوکه کردن پول نیز مطرح نیست. علاوه بر این دریافت این وام هم به صورت آنلاین و حضوری امکان‌پذیر است. برای دریافت وام دیجی‌پی به صورت آنلاین، بهترین روش استفاده از اپلیکیشن است. در این روش وقتی وارد اپلیکیشن شدید، باید گزینه خرید قسطی را انتخاب کنید، سپس مدارک لازم از جمله چک یا سفته الکترونیکی را وارد کنید تا تقاضای شما بررسی شود.

وام BNPL

الان بخر بعدا پرداخت کن یا BNPL وامی کوتاه مدت است که گرچه توسط برخی از فروشگاه‌ها یا سازمان‌های مالی پرداخت می‌شود؛ اما در میان اپلیکیشن‌های پرداختی، دیجی‌پی تنها نهادی است که از این وام حمایت می‌کند. این وام در مبلغ بسیار کم پرداخت می‌شود و برای خریدهای کوچک و جزئی مناسب است. بازپرداخت BNPL نیز بسیار کوتاه مدت است و معمولا باید آن را طی روزهای یکم تا پنجم ماه بعد تسویه کنید.

بنابراین حتی اگر وام خود را در روز بیست و هشتم ماه استفاده کنید، باید طی روزهای مشخص شده ماه بعد، آن را تسویه نمایید. البته بد نیست به این موضوع نیز توجه داشته باشید که هر چه اعتبار بانکی شما بهتر باشد و از طرفی در تسویه BNPL خوش حساب باشید، مقدار وام شما نیز به تدریج افزایش پیدا خواهد کرد. در واقع خوش حساب بودن باعث افزایش اعتبار و رتبه شما در دریافت وام می‌شود.

کیف پول دیجیتال

از دیگر خدمات اختصاصی اپلیکیشن دیجی‌پی، کیف پول دیجیتال است. البته شاید نمونه‌های متعددی از کیف پول دیجیتال را سراغ داشته باشید؛ اما کیف پول دیجی‌پی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. با این حال برای استفاده از کیف پول، قدم اصلی فعال کردن آن است. این کار را می‌توانید به صورت آنلاین (مراجعه به سایت دیجی‌پی) و یا از طریق اپلیکیشن انجام دهید.

در نسخه اپلیکیشن، بعد از آنکه اپلیکیشن دیجی‌پی را نصب کردید، باید گزینه کیف پول را در همان صفحه اصلی انتخاب و شارژ کنید. سقف شارژ کیف پول، روزانه 20 میلیون تومان است. اما کیف پول دیجی‌پی چیست و به چه دردی می‌خورد؟ پاسخ این است که با کیف پول دیجی‌پی می‌توانید تمام عملیات پرداختی را که قبلا به آنها اشاره کردیم به آسانی و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

با این تفاوت که در گزینه پرداخت با کیف پول، نیازی به وارد کردن اطلاعات بانکی از جمله رمز دوم نیست. این ویژگی علاوه بر ایجاد سرعت بالا، امنیت خوبی نیز دارد؛ زیرا شما تنها در زمان شارژ کردن کیف پول، اطلاعات خود را وارد می‌کنید؛ بعد از آن می‌توانید به راحتی از کیف پول در خریدهای مختلف و یا حتی کارت به کارت استفاده کنید.

میزان کارت به کارت روزانه با کیف پول، 10 میلیون تومان در 2 نوبت است. یعنی دو بار می‌توانید مبلغ 10 میلیون تومان جابه جا کنید. البته اگر تمایل داشته باشید می‌توانید از نسخه وب کیف پول دیجی‌پی نیز استفاده کنید. نسخه وب نیز دقیقا همین کارکرد را دارد. 

نظر شما