شناسهٔ خبر: 67649782 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پسر ایرانی؛ زاده شهری در کنار خلیج فارس/ ماجراجو همچون سندبا... -

اقتصاد ایران: تیم فوتبال اینتر ایتالیا به مناسبت عقد قرارداد رسمی با مهدی طارمی، متنی خواندنی در خصوص این بازیکن منتتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال اینتر ایتالیا پس از عقد قرارداد رسمی با مهدی طارمی، بیانیه ای در خصوص این بازیکن ایرانی منتشر کرد.

در بیانیه باشگاه اینتر آمده است:

کشوری باستانی، غنی از تاریخ و جذابیت، جایی که اقوام، پادشاهی‌ها و امپراتوری‌های خارق‌العاده طی هزاره‌ها یکی پس از دیگری آمده اند. جایی که شب‌هایش با شگفتی‌های فضای شرقی و رؤیاهای ساکنانش آمیخته است. اینجا ایران است، کشور مهدی طارمی، مهاجم جدید نراتزوری.

طارمی در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۲ در بوشهر، شهری بندری در حاشیه خلیج فارس، به دنیا آمد. الگوی مهدی طارمی، پدرش بود. او روزهایش را با پدرش می‌گذراند و در عصرهای گرم ایران به ماهی‌گیری در دریا و بازی با توپ می پرداخت. او همچون سندباد، دریانوردی که قهرمان داستان‌های هزار و یک شب است، به دریا می‌نگریست و رؤیای ماجراجویی‌های فوق‌العاده و فوتبالیست شدن را در سر می‌پروراند.

در سن ده‌سالگی، در سال ۲۰۰۲، به بخش جوانان تیم فوتبال برق بوشهر پیوست و تا سال ۲۰۰۶ در آنجا ماند، سپس به ایرانجوان، بزرگترین باشگاه شهرش، منتقل شد. طارمی مهاجم جوانی بود که می خواست سطح فوتبالش به کسانی برسد که الگوی او بودند: رونالدو، و علی دایی، مهاجم افسانه‌ای ایران که ۱۰۹ گل برای تیم ملی به ثمر رساند. در سال ۲۰۱۴، علی دایی تصمیم گرفت مهدی را به پرسپولیس بیاورد در حالی که هرگز در یک تیم لیگ برتری بازی نکرده بود. اینجا بود که مسیر حرفه ای طارمی اوج و شتاب گرفت.

در دوران حضورش در این تیم تهرانی، ۵۵ گل در ۱۱۲ بازی طی سه و نیم فصل به ثمر رساند، دو بار قهرمانی لیگ، یک بار قهرمانی سوپر جام ایران و دو بار عنوان بهترین گلزن را کسب کرد. این آمار باعث انتقال او به خارج از ایران شد: در ژانویه ۲۰۱۸، او با باشگاه قطری الغرافه قرارداد امضا کرد. در آنجا با وسلی اسنایدر، اسطوره نراتزوری، بازی کرد و در سال ۲۰۱۹، پیش از آنکه قطر را ترک کند قهرمان جام ستارگان این کشور شد.

او سپس به تیم فوتبال پورتو در لیگ برتر پرتغال رفت. یک سال در ریو آوه گذراند و در فصل ۲۰۱۹/۲۰ بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد و سپس به پورتو پیوست. مهدی با دراگون‌ها به قله های جدیدی رسید: طی چهار فصل، ۹۱ گل به ثمر رساند و لیگ، سوپر جام پرتغال (دو بار)، جام حذفی پرتغال (سه بار) و لیگ کاپ پرتغال را بالای سر برد. همچنین، او در فصل ۲۰۲۰/۲۱ در لیگ قهرمانان اروپا اولین بار حضور یافت، فصلی که در آن با گل قیچی برگردانش مقابل چلسی، جایزه گل فصل یوفا را به دست آورد.

اولین ایرانی در تاریخ اینتر، مهدی به نمادی برای ایران تبدیل شده است. او اولین بار در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۵ برای تیم ملی ایران بازی کرد و ۵۰ گل در ۸۵ بازی برای کشورش به ثمر رسانده است، او در جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ حضور داشت و به طور خاص، دو گل مقابل انگلستان در قطر به ثمر رساند.

تکنیک، شخصیت و تمایل به مواجهه با چالش‌های جدید، مانند سندباد دریانورد: ماجراجویی نراتزوری مهدی طارمی اکنون آغاز شده است.

نظر شما