شناسهٔ خبر: 67645762 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

گاتزتا ادعا کرد: طارمی بهتر از لائوتارو و تورام!

گاتزتا دلو اسپورت امروز با مقایسه آمار گلزنی‌های طارمی در پرسپولیس، ریو آوه و پورتو نوشت که ستاره ایرانی در لیگ قهرمانان خطرناک‌تر از هر دو مهاجم سرشناس اینتر است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی، مهاجم مرکزی ایرانی جدید اینتر، در حال حاضر در میلان است: امضا قرارداد همین امروز و از شنبه سر تمرین خواهد بود تا فوراً قهرمان داستان شود.

پس از پایان یک شمارش معکوس، شمارش معکوس دیگری بلافاصله شروع می شود. چون شش ماه بود که مهدی طارمی منتظر سوار شدن به آن هواپیمایی بود که دیروز بعدازظهر او را به میلان رساند و حالا ساعت شنی را زیر و رو کرده است. مهاجم جدید اینتر برای اولین جلسه تمرینی با اینزاگی و هم تیمی‌های جدیدش لحظه شماری می‌کند. از شنبه داستان واقعی می‌تواند شروع شود.

طارمی آماده است

مهدی یک روز شنبه دیگر در تقویم در اواسط آگوست را علامت زده است: در هفدهم، اینتر اولین بازی خود را در لیگ مقابل جنوا خواهد داشت و او می‌خواهد آنجا باشد. به عنوان شروع کننده و نه به عنوان یک تعویضی. این برای اینزاگی کلیدی خواهد بود: طارمی تلاش خواهد کرد تا بلافاصله خود را در اوج نشان دهد. 

راستش را بگوییم، او در حال حاضر نیز این کار را انجام داده است: از زمانی که او به قرارداد سه ساله و 3 میلیون یورو دستمزد در هر فصل بله گفت، ستاره ایرانی شروع به یادگیری زبان ایتالیایی کرد. 

او در مورد هم تیمی‌های آینده‌اش نیز مطالعه کرده و می‌داند، اینتر تیم قوی و جمع و جور است. او می‌بینید که آنها به خوبی با هم پیش می.روند. اخت شدن در گروهی مانند نراتزوری مطمئناً می‌تواند تطبیق با فوتبال ایتالیا را برای او آسان‌تر کند، اما به سرعت خاصی هم نیاز دارد: مهدی می‌داند که یک پیش‌فصل را به عنوان بهترین فرصت مقابل خود دارد و می‌تواند از غیبت برخی رقبایش، بهترین استفاده را ببرد. اینکه خوب درک کند، مربی جدید از او چه انتظاری دارد.

ستاره همه کاره

در آپیانو و در چند روز آینده، مهدی روزهای کلیدی در پیش دارد. در حالی که لائوتارو در آن سوی دنیا با آرژانتین در کوپا آمه‌ریکا مشغول است، مارکوس تورام به تازگی با فرانسه از یورو حذف شده و آرناوتوویچ هم بعد از پایان کار اتریش در یور در تعطیلات، است، مهدی تنها در کمپ تمرینی می‌تواند جای خودش را محکم کند. بهترین راه برای جذب سریع فوتبالی که اینزاگی می‌خواهد. 

در ماه‌های اخیر او و طارمی قبلاً باهم صحبت‌هایی داشته‌اند اما کار در کنار هم داستان کاملاً متفاوتی خواهد بود. مربی از او نمی خواهد که جایگزینی برای لائوتارو یا تورام باشد. به این دلیل که طارمی تجربه و کیفیت کافی برای تبدیل شدن به یک شرک کننده را دارد و همچنین به این دلیل که برای او فرقی نمی‌کند که به عنوان مهاجم اول یا دوم و حتی مهاجم کاذب بازی کند. او قبلاً در چهار فصل حضورش در پورتو این کار را به خوبی انجام داده و می‌تواند آن را در نراتزوری هم انجام دهد.

برگشت به عادت گلزنی

آنچه سیمونه از مهدی می‌خواهد، حفظ عادت او به گلزنی است: طارمی به استثنای اولین فصل حضورش در پرسپولیس در ایران، هر سال را دو رقمی به پایان رسانده است. یعنی برای هشت سال. با 31 گل، فصل 23-2022 پربارترین فصل مهدی در پورتو بود. همان فصلی که او و اینتر در لیگ قهرمانان اروپا برابر هم قرار گرفتند. در فصل گذشته آمار او روی 11 گل ماند اما دلیلش قطعی شدن انتقال به اینتر و بی مهری مربی به او بود. در اکثر بازی‌ها او در ترکیب قرار نمی‌گرفت. 

مهاجمی که روز شنبه با اسکودتو روی سینه‌اش کار را شروع می‌کند و می‌خواهد مثل روزهای اوجش گرسنه برای گلزنی باشد. مهدی می‌خواهد طبق سنت، فصل را قوی شروع کند. فصل‌هایی را که در پرتغال سپری کرد، بین ریو آوه و پورتو، طارمی همیشه در پنج بازی اول خود حداقل یک گل به ثمر رسانده، مگر در یک مورد. مهم نبوده به عنوان یک بازیکن ثابت یا روی نیمکت کار را شروع کرده باشد. داستان او با کونسیسائو در پورتو هم به عنوان ذخیره آغاز شد.

مهدی، یک آس در لیگ قهرمانان

وقتی تطبیق او با تیم کامل شود، هفته‌های لیگ قهرمانان اینتر نیز از راه می‌رسند و در زمین‌های اروپا مهدی از هیچکس نمی‌ترسد. او گل‌های اروپایی زیادی زده، حتی بیشتر از هم تیمی‌های آینده.اش: یک گل در هر 185 دقیقه، بهتر از لائوتارو و تورام. 

وسلی اسنایدر او را تضمین کرده است: «من با طارمی بازی کرده‌ام (در الغرافه قطر)، او فوق العاده است. حالا او به باشگاه من، اینتر می‌رود. به هواداران توصیه می‌کنم، از او حمایت کنند.» 

این را وسلی اسنایدر می‌گوید، کسی که اسکودتو، لیگ قهرمانان و جام حذفی ایتالیا را در اولین سال حضورش در اینتر به دست آورد. فهمیدی مهدی؟

 

نظر شما