شناسهٔ خبر: 67649739 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی

تفاهم‌نامه همکاری کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک به‌منظور بهره‌مندی از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار موسسه، به‌منظور راه‌اندازی پایگاه المپیک شرق و شمال‌شرق کشور تابعه آکادمی ملی المپیک امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در حاشیه نشست صمیمی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و آئین بدرقه کاروان اعزامی کشورمان به المپیک پاریس، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته ملی المپیک و آستان قدس رضوی جهت «راه اندازی پایگاه المپیک شرق و شمال‌شرق کشور تابعه آکادمی ملی المپیک» با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک و سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته و نماینده آستان قدس رضوی به امضا رسید.

در تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسیده مقرر شد طرفین به منظور بهره‌مندی از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات و تجهیزات در اختیار مؤسسه برای «راه‌اندازی پایگاه المپیک شرق و شمال شرق تابعه آکادمی ملی المپیک» و توانمند سازی علمی، تخصصی، توسعه و ارتقای قابلیت‌های جسمی، روحی و روانی المپین‌ها، قهرمانان، ورزشکاران تیم‌های ملی و استعدادیابی و رشد ظرفیت‌های بالقوه در نوجوانان و جوانان نخبه ورزشکار و ترویج ارزش‌های اسلامی و فرهنگی، اخلاقی و ایرانی همکاری و تعامل خوبی داشته باشند.

همچنین بر اساس تفاهم‌نامه به امضا رسیده مقرر شد در ایجاد شرایط و بستر سازی لازم به منظور برگزاری اردوهای تیم‌های ملی آقایان و بانوان در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان با استفاده از ظرفیت‌های مؤسسه، تعامل و همکاری خوبی در راستای تنظیم و اجرای برنامه‌های مشترک در زمینه بهره‌مندی از اماکن و تأسیسات ورزشی و خدماتی، کتابخانه، مراکز و وسایل تخصصی ورزشی همکاری خوبی صورت پذیرد.

از طرفی برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی، برگزاری همایش‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، تخصصی و ورزشی، استفاده از ظرفیت‌های موجود و توانایی‌های طرفین جهت فعالیت مشترک ورزشی، بهره برداری از ظرفیت‌های طرفین جهت آماده سازی، تقویت و کمک به تیم‌های ملی از قبیل اسکان، فضای مناسب تمرینی، سالن بدنسازی، استخر، امکانات پزشکی، همکاری در اسکان اردوهای تیم‌های ملی بانوان و آقایان در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان همکاری خوبی صورت پذیرد.

سیدمناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آستان قدس رضوی و کمیته المپیک اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه در آستانه المپیک ۲۰۲۴ پاریس صورت گرفت و خدا را شکر در مراسم بدرقه ورزشکاران اعزامی به پاریس و تقدیر از آن‌ها توسط وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک هستیم.

وی افزود: در چند ماه گذشته یک کار کارشناسی با آستان قدس به عنوان نخستین پایگاه متصل به آکادمی ملی المپیک انجام دادیم. نظر کمیته ملی المپیک بر این بوده که سه چهار نقطه به عنوان کمپ و مرکز استعدادیابی را به عنوان زیرمجموعه کمیته المپیک داشته باشیم و تفاهم‌نامه همکاری اولین کمپ در استان خراسان رضوی با حضور عزیزان در آستان قدس رضوی امضا شد.

منبع: ایرنا

نظر شما