شناسهٔ خبر: 67649624 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

جهانی اندیشیدن، توصیه هوشنگ مرادی کرمانی به نوجوانان

هوشنگ مرادی کرمانی به نوجوانان تهرانی گفت: شما در روستا و شهر خودتان زندگی نمی‌کنید بلکه با گوشی‌های همراه خود در جهان زندگی می‌کنید پس جهانی بیندیشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین، نویسنده نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان ایران که آوازه‌اش از مرزها نیز گذشته است و سال‌هاست آثارش به زبان‌های مختلف جهان عرضه می‌شود، در آیینی که روز چهارشنبه ۲۰تیر ۱۴۰۳ به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برای تجلیل از او برپا شده بود با اعضا و مربیان شماری از مراکز کانون تهران سخن گفت.

مرادی کرمانی در این آیین که برخی از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان مانند محمدرضا یوسفی،  عباس جهانگیریان، علی کاشفی خوانساری و... و تعدادی از معاونان و کارشناسان کانون نیز حضور داشتند ابتدا به خوانش بخش کوتاهی از کتاب «شما که غریبه نیستید» پرداخت و پس از آن خاطره‌هایی را از خود برای حاضران تعریف کرد.

او درباره حال و هوای خود از نوشتن کتاب «شما که غریبه نیستید» شرح داد: روانپزشک‌ها یک راه درمانی را توصیه می‌کنند و آن هم این است که می‌گویند زندگی خود را بنویسید. خیلی وقت‌ها هیچ درمانگر و روان‌شناسی به اندازه‌ای که شما خودتان را برای دیگران بدون ترس تعریف می‌کنید، نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.

مرادی کرمانی همجنین خاطرنشان کرد: قصه، از جسمِ شما می‌گیرد و به روحِ شما اضافه می‌کند. من قصه نمی‌نوشتم که نصیحت کنم، انگیزه نوشتن باید در خود آدم باشد.

کانون

این نویسنده مطرح در پاسخ به این سوال که چه‌قدر شرایط مختلف می‌تواند در خوب نوشتن تاثیرگذار باشد، گفت: عامل بیرونی خیلی مهم نیست بلکه عامل درونی اهمیت دارد.

او که در پرونده کاریش آثاری چون قصه‌های مجید، بچه‌های قالیباف‌خانه، شما که غریبه نیستید، خمره، مهمان مامان، مربای شیرین، قصه های مجید و...ثبت و برخی از آثار او نیز به فیلم‌های سینمایی و سریال تلویزیونی تبدیل شده است، در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: شما در روستا و شهر خودتان زندگی نمی‌کنید شما با گوشی‌های همراه خود در جهان زندگی می‌کنید پس جهانی بیندیشید.

اهدای لوح یادگاری از آثار هنری تهمینه شکاری مربی هنری استان به هوشنگ مرادی کرمانی  و گرفتن عکس یادگاری از دیگر بخش‌های این آیین بود.

در ابتدای این آیین که اجرای آن را الهام‌ دارابی برعهده داشت، نماهنگی از فعالیت‌های کارگاه‌های ادبی کانون استان پخش و سپس فیلم‌نامه‌خوانی قصه «عاشق کتاب از قصه‌های مجید» از سوی اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری کانون اندیشه به سرپرستی زهرا ‌نوری اجرا شد.

کانون1

در ادامه الهه تاجیک مربی قصه‌گوی کانون استان قصه «سنگ قبر» از نوشته‌های مرادی کرمانی را قصه‌گویی کرد.

بر اساس این گزارش تعدادی از آثار هوشنگ مرادی کرمانی از سوی جمعی از مربیان مراکز کانون در ابعاد صد در هفتاد تصویرسازی و در فضای ورودی سالن به نمایش گذاشته شد که مرادی کرمانی روی آن‌ها امضا کرد.

کانون2

همچنین در پایان این آیین، تماشاخانه سیار کانون استان تهران از سوی هوشنگ مرادی کرمانی با همراهی مدیران کانون و جمعی از اعضا و کارشناسان کانون استان تهران به بهره‌برداری رسید.

 

نظر شما