شناسهٔ خبر: 67649613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران:

۳۷ میلیون متر مکعب آب در کشتزارهای تحت تنش آبی میاندورود توزیع شد

ساری- ایرنا- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: از ابتدای فصل کشاورزی تا کنون بیش از ۳۷ میلیون متر مکعب آب از زیرساخت‌ها و تاسیسات آبیاری در کشتزارهای میاندورود توزیع شد و بخش مهمی از نیازهای کشاورزان این شهرستان که نگران تنش آبی در کشتزارهای خود بودند را برطرف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، سید محمد موسوی روز شنبه اظهار کرد: در آغاز سال آبی جاری با توجه به وضعیت ذخیره‌سازی آب در منابع ذخیره استان پیش‌بینی می‌شد حدود ۳۲ هزار هکتار از اراضی قابل کشت شالی استان دچار تنش آبی شود و از این میزان امکان تامین آب برای حدود سه هزار هکتار از کشتزارهای زیر پوشش واحدهای چهارگانه شبکه تجن وجود نداشته باشد. اما بارش‌های به هنگام و انجام برنامه‌ریزی‌ها برای نوبت‌بندی توزیع آب سبب شد بخش مهمی از نگرانی‌ها در این شهرستان برطرف شود.

وی افزود: از ابتدای فصل کشاورزی تا کنون در شبکه آبیاری تجن بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب کشاورزی توزیع شده که ۳۷ میلیون متر مکعب از این مقدار در کشتزارهای شهرستان میاندورود توزیع شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از آب رهاسازی شده در شبکه تجن که کشتزارهای میاندورود و بخش گهرباران را نیز سیراب کرده از سد شهید رجایی تامین شده است. از ۱۳ خرداد تا کنون بیش از ۳۳ میلیون متر مکعب آب از سد شهید رجایی برای تأمین آب کشتزارهای پایین‌دست رهاسازی شده است.

موسوی افزود: تلاش بر این است که نیاز آبی همه کشتزارهای استان از منابع مختلف به ویژه آب‌های سطحی تامین شود. اما از کشاورزان نیز انتظار داریم که با رعایت نکات لازم در مصرف بهینه آب و توجه به نوبت‌بندی‌های در نظر گرفته شده در این مسیر ما و همکاران‌مان را همراهی کنند تا بتوانیم با کمترین تنش فصل کشاورزی را پشت‌سر بگذاریم.

نظر شما