شناسهٔ خبر: 67649606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهارمحال و بختیاری هفته گرمی را پیش رو دارد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از روز شنبه تا پایان هفته هوا در استان گرم‌تر شده و دماها افزایشی می‌شود.

صاحب‌خبر -

معصومه نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای هفته پیش رو پدیده جوی غالبی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود و آسمان صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد است.

وی ادامه داد: وزش باد سبب خیزش گرد و خاک در برخی نقاط مستعد می‌شود و از سوی دیگر انتقال گرد و غبار از استان‌های مرکزی کشور نیز باعث کاهش کیفیت هوا می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دماها در هفته جاری رو به افزایش است اما وزش باد پایداری جو را بر هم می‌زند و اجازه نمی‌دهد گرمای هوا شدت زیادی به خود گیرد.

نوروزی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته بازفت با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه و بن با کمینه دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان گزارش و کمینه دما در شهرکرد 16 درجه و بیشینه دما 36 درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه مهم و پرآب کشور، کارون و زاینده‌رود است و بخشی از رودخانه دز نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد. وجود کوه‌های مرتفع و برفگیر همچون زردکوه، سبزکوه، هفت‌چشمه، کوه کلار، هزار دره، سفیدکوه، جهانبین و کوه ریگ از عوامل مهم در تعدیل آب و هوا و همچنین به وجود آمدن چشم‌اندازهای زیبای طبیعی و جاذبه‌های مهم گردشگری در این استان است.

نظر شما