شناسهٔ خبر: 67649554 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تمدید ۳ ماهه دستور قضایی در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تهران| بالغ بر هزار اتباع در دور دوم شناسایی شدند

دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران جزئیات دوره دوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمجید رحمانی، دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران درخصوص طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: با آسیب‌شناسی که در مرحله اول طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی وجود داشت؛ سعی بر این شد تا در مرحله دوم این طرح، نکاتی که می‌توانند به چرخه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی کمک کنند مورد بازبینی قرار گیرد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ۱۲۴ ناحیه و تمامی مناطق شهرداری، معاونت‌های اجتماعی و فرهنگی و معاونت خدمات شهری نیز فعالیت داشتند.

رحمانی با اشاره به اینکه در موضوع برخورد با زباله‌گردی اتفاقات مهمی رقم خورد، اظهار داشت: در مرحله دوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، برخورد با زباله‌گردی تشدید شد و علاوه بر توقیف خودرو و تخلیه بار، با زباله‌گردی نیز برخورد شد. این امر در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار داشت.

وی ادامه داد: در این دوره دو مجموعه مختلف تیم‌های شناسایی و عملیاتی برای حوزه برخورد با زباله‌گردی مشخص شده بودند که این تیم‌ها از یکدیگر تفکیک شدند؛ یک تیم وظیفه شناسایی و رصد را بر عهده داشت و تیم دیگر نیز وظیفه برخورد قانونی با این معضل را عهده‌دار شد. ضابطان قضایی نیز در ماشین مخصوصی که اضافه شده بود، مستقر بودند. این امر باعث شد ساماندهی و برخورد با زباله‌گردان به نحو بهتری انجام شود.

دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران افزود: با دستور قضایی که مجموعه دادستانی با هماهنگی وزارت دادگستری صادر کرد، دوره ۳ ماه دیگر تمدید شد و مجدد اختیارات به مجموعه شهرداری به مدت ۳ ماه دیگر داده شد.

وی با بیان اینکه دوره دوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با مجموعه‌ دستگاه‌های داخلی و بیرونی انجام شد، تصریح کرد: در این دوره اتفاقات خوبی رقم خورد و موضوع زباله‌گردی به شدت کاهش پیدا کرد. البته موضوع زباله‌گردی همواره در حال تکمیل است.

رحمانی همچنین گفت: امیدوارم بتوانیم از زمان ۳ ماهه که مجموعه قضا به ما مجوز داده است، حداکثر استفاده را کنیم تا پاکسازی به نحو بهتری انجام شود.

دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: درخصوص سایر آسیب‌های اجتماعی اعم از کودکان کار و متکدیان نیز سازمان خدمات اجتماعی همت مضاعفی انجام داد. به طوری که این سازمان ۳۵ دستگاه ون همراه با مددکار و عامل انتظامی را به صورت متمرکز بین مناطق ۲۲ گانه تقسیم کرد.

وی افزود: با انجام این امر، مناطق ۲۲ گانه توانستند با نظم و با تعداد خودروی بیشتر، اقداماتی که متناسب با حوزه جمع‌آوری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی باشد را انجام دهند.

شناسایی بالغ بر هزار اتباع در دوره دوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی

رحمانی با اشاره به اینکه عوامل سازمان امور اتباع نیز در مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی حضور داشتند، بیان کرد: اتباعی که جمع‌آوری می‌شدند توسط عوامل سازمان امور اتباع سازمان‌دهی می‌شدند و برخورد قانونی مورد نیاز مطابق با شیوه‌نامه امور اتباع صورت گرفت. در دوره دوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی بالغ بر هزار اتباع شناسایی شدند که توسط سازمان امور اتباع با آن‌ها برخورد لازم صورت گرفت.

وی تاکید کرد: در بحث ساماندهی کودکان کار از ظرفیت سازمان بهزیستی نیز علاوه بر ظرفیت شهرداری مستمرا تا به امروز استفاده کرده ایم.

ساماندهی ۱۸۰۰ کودک کار و خیابان در دوره دوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی

رحمانی در ادامه گفت: در طرح بهزیستی که با همکاری شهرداری، دستگاه قضا، فراجا و سایر ارگان ها در حال انجام است نیز بالغ بر ۱۸۰۰ کودک کار و خیابان ساماندهی شدند.

نظر شما